سید جواد حسینی روز شنبه در نشست کمیته های دست اندرکار برپایی 'همایش مشارکت اجتماعی، نهضت اشتغال' موسوم به 'مانا' در مشهد مجموع این کمکها را 110 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: هم اینک 286 موسسه خیریه در جهت اهداف سازمان بهزیستی و کمک به مددجویان در خراسان رضوی فعال هستند.
وی با ایجاد 22 هزار 647 فرصت اشتغال برای مددجویان از سال 1390 تاکنون در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: به دنبال پیدا کردن سازوکاری به منظور افزایش عملی اشتغال برای توانیابان هستیم.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: 29 هزار و 853 نفر هم اینک خدمات خیریه ای به مددجویان در این استان می دهند که از جمله آنها می توان به خدمات پنج هزار و 257 معلم یار، 6 هزار و 289 پزشک و 852 وکیل یاد کرد نام برد چنانکه می بینیم مشارکت مردم در بخش دولتی و مردمی رو به افزایش است لذا دنبال این هستیم که مشارکت در امر کمک به بهزیستی فراگیر شود.
وی ادامه داد: برای نهادینه شدن افکار و اعمال بدنه اجتماعی و افزایش ضریب نفوذ آن در کمک به توانیابان باید ساختار نظام یافته ایجاد و در این خصوص از همه ظرفیتهای بخشهای دولتی، غیردولتی و مردمی و همه ذیمدخلان استفاده شود.
حسینی گفت: برای افزایش حضور و مشارکت مردم در امور خیریه قلمرو فعالیت آنها از پنج قلمرو در سال 1392به 21 قلمرو فعالیت افزایش یافته و معتقدیم که مشارکتهای مردمی را باید تسهیل کرد. نگاه به افراد نیازمند از مددجو باید به توانیاب تغییر کند زیرا در نگاه مددجویی به افراد نیازمند، تواناییهای آنها به حساب نمی آید اما در نگاه توانیاب محور، افراد به عنوان داراییهایی که هر کدام توان مخصوص به خود را دارند در نظر گرفته می شود.
وی افزود: هر جا مردم حضور دارند کارها بهتر به سرانجام می رسد. آرام آرام باید یک مرکز جامع توانمندسازی و اشتغال توانیابان را در ساختار خود تعریف و ایجاد کنیم.
'همایش مشارکت اجتماعی، نهضت اشتغال' بهمن ماه آتی توسط اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
اداره کل بهزیستی در استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی 320 هزار مددجو را زیر پوشش دارد. کمیته امداد نیز در این استان 400 هزار نفر را در قالب 144 هزار خانوار زیر پوشش دارد که نیمی از آنان زنان سرپرست خانوار هستند. همچنین 700 سازمان مردم نهاد در خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد 50 درصد دست اندرکار امور خیریه هستند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.