مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: برای نخستین بار تمام قضات دادگاههای نظامی کشور در این همایش برای حضور در برنامه های آموزشی گرد هم آمده اند.
جعفر صادق منش افزود: طی 2 دهه گذشته همایشهای آموزشی قضات به صورت جداگانه در مناطق هفتگانه کشور برگزار می شد که امسال بصورت متمرکز و به مدت سه روز در مشهد برگزار شده است.
وی اظهار کرد: محور اصلی این دوره آموزشی براساس مطالبات رهبر معظم انقلاب از قوه قضائیه و با هدف اتقان آرای قضایی و توانمندسازی قضات از نظر تخصصی، آشنایی آنان با جدیدترین تحولات قوانین و رویه های قضایی و توانمند کردن آنان به اجرای عدالت قضایی در حوزه پرونده های سازمان قضایی نیروهای مسلح می باشد.
وی گفت: تلاش می شود قضات با آگاه سازی نظامیان نسبت به قوانین و مقررات در پادگانهای نیروهای مسلح، زمینه پیشگیری از وقوع جرم را فراهم کنند.
صادق منش افزود: از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این همایش، آموزش روشهای تدریس برای قضات و تقویت مهارتهای آموزشی آنان در پادگانها است.
وی اظهار کرد: همچنین بهره گیری از فیض معنوی همجواری با بارگاه منور رضوی و آگاه سازی و بصیرت افزایی شرکت کنندگان در زمینه تحولات منطقه و تهدیدات امنیتی از دیگربرنامه های این همایش است.
معاون قضایی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نیز در این همایش گفت: فرمان هشت ماده ای امام خمینی (ره) اولین سند حقوق بشری نظام جمهوری اسلامی ایران است که در سال 61 ابلاغ شد.
خسرو حکیمی، عمل به فرمان امام راحل و فرمان رهبر معظم انقلاب در باره مبارزه با فساد را موجب رفع مشکلات کشور دانست.
وی افزود: تمام مطالب مندرج در احکام بین المللی از جمله نفی برتری جنسیتی و نژادی و برابری افراد در قبال قانون، 1400 سال قبل در احکام نورانی اسلام آمده است.
فرمان هشت ماده ای امام خمینی (ره) روز 24 آذر ماه سال 1361 شمسی به قوه قضائیه و دستگاه ‏‌های اجرایی کشور صادر شد.
این فرمان در زمینه حقوق خصوصی، حقوق بشر و حقوق شهروندی در مقابل حکومت و قدرت، یکی از ارزنده ترین آثار امام راحل است که در تمام موارد به محترم شمردن حقوق افراد و رعایت ضوابط قانونی در برخورد با حقوق شرعی و مدنی تأکید دارد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.