سید جواد حسینی عصر شنبه در کارگروه تخصصی جوانان، پیشگامان مبارزه با اعتیاد و در حاشیه چهارمین همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در مشهد افزود: به منظور مشارکت هر چه بیشتر جوانان توانمند در برنامه ریزی های استان، تا 6 ماه دیگر مجمع مشورتی جوانان استان نیز تشکیل می شود.
وی اظهار کرد: از 940 تشکل موجود در این استان، 275 تشکل در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند.
وی گفت: مواد مخدر، موضوع اجتماعی است و نگاه پلیسی، سیاسی یا اقتصادی به مواد مخدر مساله را حل نمی کند.
حسینی افزود: انرژی و نیروی جوانی موتور محرک مبارزه، کنترل، کاهش و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است و بیش از هر چیز باید به این نیرو تشکیلات بدهیم و آنان را باور کنیم.
وی با بیان اینکه جوانان به اضطراب فراگیر، کسالت فراگیر و تضاد فراگیر دچار هستند اظهار کرد: انواع تضادها بین جوانان و والدین، زن و مرد، اصلاح طلب و اصولگرا، معلم و شاگرد نمود دارد که جوانان را دچار کسالت می کند.
وی گفت: هم اکنون در حوزه فردی، هیجان شادی به راحتی بروز می یابد اما نمی توانیم این هیجان را در عرصه اجتماعی و جمعی به راحتی بروز دهیم و اغلب یا به ساختار شکنی می انجامد یا به قدری قالبی می شود که افراد بسیار اندکی را راضی می کند.
حسینی با بیان اینکه جوانان جامعه ما دیندار هستند افزود: نوع نگاه به دین بوسیله نسل جوان با بزرگترها تفاوت دارد و نباید فکر کنیم که ظهور و بروز دین در جوانان باید به گونه ای باشد که ما می خواهیم.
وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون برای ایجاد شغل برای جوانان در استان انجام شده است اظهار کرد: از تابستان 95 تا تابستان امسال 184 هزار شغل ایجاد شده است که 23 درصد اشتغال کشور را تشکیل می دهد در حالی که هیچگاه سهم این استان از اعتبارات کشور بیش از 6 درصد نبوده است.
وی گفت: راهبرد اشتغال، تولید، استقرار امنیت، کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی، حقوق شهروندی، ارتقای فعالیت های فرهنگی و توسعه نظام مند مشارکت مردم در امر حکومت و تبدیل این راهبردها برای فرمانداران ترسیم شده که در حال انجام است.
چهارمین همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با حضور سازمان های مردم نهاد و مسئولان استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به مدت یک روز در مشهد برگزار شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7507/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.