استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: طی سالهای اخیر اقدامات گسترده ای برای توسعه کمی و کیفی خدمات در حاشیه شهر مشهد از سوی نهادها و دستگاههای مختلف انجام شده است.
علیرضا رشیدیان یکی از ضروری ترین نیازهای مردم را در این مناطق تامین امنیت فراگیر ذکر و بیان کرد: با تدابیر مناسب فرماندهی انتظامی خراسان رضوی سرکلانتریهایی برای تامین امنیت در حاشیه شهر انتخاب شده اند که از طریق کلانتریهای مستقر در سکونتگاههای غیررسمی مشهد مبادرت به تحقق این مهم دارند.
وی بر لزوم همکاری تمامی دستگاهها از جمله فرمانداری، شهرداری و سایر نهادها با نیروی انتظامی در انجام وظائف محوله تاکید و بیان کرد: بطور قطع امنیت برای مردم با خود مردم به دست خواهد آمد و به همین جهت همراهی و همکاری مردم با نیروی انتظامی یک ضرورت است.
استاندار خراسان رضوی به تقسیم کار صورت گرفته در تامین امنیت مناطق حاشیه شهر مشهد مقدس نیز اشاره و بیان کرد: برای تحقق این موضوع از ظرفیتهای بسیج و همراهی مردم در کنار دستگاههای امنیتی و انتظامی استفاده شده است. ساکنان در سکونتگاههای غیررسمی مشهد عموما افرادی معتقد و وفادار به نظام و انقلاب هستند و وظیفه ما به عنوان کارگزاران خدمت به ولی نعمتان یعنی این مردم است.
وی افزود: در خراسان رضوی شهروند درجه یک یا 2 نداریم بلکه باید شرایط ویژه برای همه مردم فراهم شود. باید امنیت در حاشیه شهر بگونه ای تامین شود که فاصله بین مرکز شهر با حاشیه آن از بین برود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: نیروی انتظامی سه رویکرد را در بحث تامین امنیت اتخاذ کرده که شامل هماهنگی واحدهای مختلف پلیس و ایجاد امنیت یکپارچه، رویکرد اجتماع محور برای تامین امنیت و اصلاح ساختار نیروی انتظامی است.
سیدجواد حسینی افزود: امروز مدیریت لایه ای پاسخگو نیاز نیست. مدیریت باید در سطح انجام شود. ایجاد ساختار در مدیریتها لایه ها را از بین می برد و بهره وری نیروی انسانی را افزایش می دهد لذا باید قرارگاههای عملیاتی در ساختار نیروی انتظامی قرار گیرند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سه قرارگاه عملیاتی امام رضا(ع) برای حاشیه شهر در نظر گرفته و امروز دو قرارگاه عملیاتی در خیابان حر و میدان شهید فهمیده مشهد افتتاح شد. قرارگاه دیگر در منطقه خواجه ربیع ایجاد خواهد شد.
سردار قادر کریمی افزود: اهداف راه اندازی این قرارگاهها افزایش اشراف اطلاعاتی، حذف واسطه ها، تحلیل میدانی از جرایم و آسیبهای اجتماعی، هدایت میدانی واحدهای جغرافیایی، ایجاد اطمینان خاطر و افزایش امنیت روانی و کمک به انضباط اجتماعی است.
وی ادامه داد: در هر قرارگاه عملیاتی امام رضا(ع) پلیس اجتماعی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس آگاهی، پلیس فتا، پلیس امنیت عمومی و پلیس راهور مستقر می شوند و سه سرکلانتری ویژه حاشیه شهر برای پوشش این قرارگاهها ایجاد شده اند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: یک میلیون و 200 هزار نفر در 66 محله حاشیه شهر مشهد سکونت دارند. جمعیت این منطقه با 9 استان کشور برابری می کند و 78 درصد جرائم در کل مشهد در حاشیه آن رخ می دهد. جرائم حاشیه شهر پیچیدگیهای خاص خود را دارد. 70 درصد جرائم در این منطقه سرقت، نزاع و درگیری است
وی افزود: سرکلانتریها در مشهد از پنج سرکلانتری به هشت سرکلانتری افزایش یافته که از این تعداد سه سرکلانتری در حاشیه شهر قرار گرفته و در کل مشهد 13 کلانتری مستقر است.
سردار کریمی بر استفاده از ظرفیتهای مردمی در حوزه فرهنگی برای تامین امنیت حاشیه شهر تاکید و بیان کرد: طرحی به کلانتریها ابلاغ شده که باید با همیاری مردم هم افزایی در حوزه انضباط اجتماعی را در حاشیه شهر بوجود آورد.
وی یکی از موضوعات حاشیه شهر مشهد را بی انضباطی در عبور و مرور ذکر و بیان کرد: پلیس راهور باید به صورت منظم و برنامه ریزی شده در حاشیه شهر حضور یافته و وضعیت عبور و مرور را سامان بخشد.
13 کلانتری در سطح کلانشهر مشهد مستقر هستند. از این میان سه سرکلانتری ویژه و دو قرارگاه عملیاتی پلیس در حاشیه شهر مشهد تامین امنیت این منطقه را برعهده دارند. یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در حاشیه این شهر زندگی می کنند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.