به گزارش ایرنا دکتر محمدرضا اعتضادی روز چهارشنبه در یک نشست خبری افزود: با توجه به شرایط خاص مراجعان و خیریه بودن این مرکز، تلاش می شود هزینه های ویزیت عمومی و تخصصی حتی از تعرفه های تعیین شده دولت برای مراکز خیریه کمتر باشد و مددکاری بیمارستان هم در این زمینه به بیماران مساعدت می کند.
وی اظهار کرد: حتی در جراحی ها به ویژه قلب باز، هزینه های ما معادل یک سوم تا یک چهارم هزینه های بیمارستان های خصوصی است.
وی عنوان کرد: این بیمارستان که در منطقه ای محروم واقع است مراجعان بسیار زیادی دارد چنانکه که تنها در نیمه نخست امسال 66 هزار و 377 هزار بیمار را ویزیت تخصصی و بیش از 70 هزار نفر را ویزیت عمومی کرده است.
وی تصریح کرد: به طور متوسط روزانه 25 میلیون ریال تخفیف در بخش هزینه های درمانی بیمارستان به بیماران داده می شود.
اعتضادی عنوان کرد: علاوه بر آن در بخش دیالیز با 20 تخت در این مدت هفت هزار و 320 بیمار را زیر پوشش قرار داده و در بخش اورژانس هم چهار هزار و 700 بیمار ورودی داشته است.
رئیس بیمارستان امام زمان (عج) مشهد عنوان کرد: آزمایشگاه های بیمارستان 45 هزار و 230 سرویس آزمایشگاهی را ارائه داده اند و 13 هزار و 702 نفر خدمات رادیولوژی و 16 هزار و 221 مورد هم سونوگرافی انجام شده است.
وی مجموع خدمات ارائه شده در این بیمارستان در 6 ماهه نخست امسال را 382 هزار و 416 مورد ذکر و عنوان کرد: به طور میانگین روزانه به 2 هزار و 56 بیمار خدمات درمانی ارائه می شود.
اعتضادی، درصد اشغال تخت های بیمارستانی را در این مجموعه طی نیمه امسال 72.2 درصد ذکر کرد و گفت: پارسال این رقم 61 درصد بوده است.
وی با بیان اینکه خیران، هیات امنا و هیات مدیره بیمارستان تلاش دارند با تجهیز این مرکز خدمات شایسته ای را به مردم محروم این منطقه ارائه دهند، افزود: آخرین اقدام در این راستا ایجاد دپارتمان فوق تخصصی قلب بیمارستان امام زمان (عج) با زیربنای حدود یک هزار متر مربع در سه بخش آنژیوگرافی، جراحی قلب باز و آی سی یو قلب باز بوده است.
مدیرعامل بیمارستان امام زمان نیز گفت: کل هزینه ای که برای تکمیل و راه اندازی بخش فوق تخصصی قلب مرکز انجام گرفته 100 میلیارد ریال بوده است.
محمود خادم الخمسه عنوان کرد: این بخش هم اکنون به صورت آزمایشی فعال شده و از ابتدای هفته آینده به صورت رسمی کارخود را آغاز می کند.
وی با بیان اینکه بیمارستان از زمان راه اندازی تا امروز روند رو به پیشرفتی داشته است، افزود : در بخش قلب این بیمارستان اکنون 17 تخت و در بخش سی سی یو عمومی 15 تخت فعال وجود دارد.
وی گفت: در بخش جدید نیز هفت تخت در بخش آی سی یو قلب باز به ظرفیت موجود افزوده می شود و به طور متوسط روزانه سه تا چهار بیمار در این حوزه را می توان پوشش داد .
به گفته وی، در این بخش 2 اتاق عمل جراحی قلب باز وجود دارد و در این میان برای نخستین بار یک اتاق عمل هیبرید فعال می شود، که بخش های آنژیوگرافی و جراحی قلب باز را در خود دارد، برای بیمارستان دارای شرایط خاص از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
وی با تاکید بر اینکه تجهیزات روز دنیا برای این مرکز تامین و خریداری شده و در بخش آنژیوگرافی هم ظرفیت روزانه 30 تا 40 بیمار جدید به بیمارستان افزوده می شود.
بیمارستان امام زمان (عج) نخست با همت تعدادی از خیران و متخصصان در سال 59 در قالب یک درمانگاه در وسعت 720 متر مربع در مشهد راه اندازی شد و سال 66 به دلیل نیاز منطقه در قالب بیمارستان با بخش های زایشگاه ، آزمایشگاه ، رادیولوژی و درمانگاه و داروخانه تجهیز شد که تا امروز هر سال بر گستره خدمات و تخصص های آن افزوده شده است.
هم اکنون این بیمارستان دارای بخش های جراحی 1 و 2 ، گوش و حلق و بینی ، جراحی پلاستیک ، سی سی یو ، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی و دیالیز، آی سی یو و ان آی سی یو، آنژیوگرافی و جراحی قلب باز است.
خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.