به گزارش ایرنا، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: پروژه کیف پول الکترونیکی مطابق با آخرین فناوری ‌های روز به منظور سهولت دسترسی شهروندان و استفاده از خدمات الکترونیک طراحی شده است.
شهریار آل شیخ افزود: در اجرای این طرح شهروندان باید با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی ایرانسل نسبت به تعویض سیم کارت ‌های خود اقدام و نرم ‌افزار کیف پول الکترونیکی را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنند.
وی اظهار کرد: در این طرح کاربر می تواند با اتصال به اینترنت، به صورت آنلاین شارژ کیف پول الکترونیکی همراه خود را انجام دهد و در مرحله بعد به راحتی و به صورت آفلاین با استفاده از نرم ‌افزار مزبور پرداخت خرد را در اتوبوس، قطار شهری و برخی دستگاه ‌های کارت خوان فروشگاهی انجام دهد.
وی گفت: با میسر شدن پرداخت بهای خدمات توسط موبایل، کارت شهروندی حذف نمی‌ شود بلکه پروژه کیف پول الکترونیکی نرم ‌افزاری کاربردی است که با امنیت بیشتر می‌ تواند دغدغه خاطر برخی شهروندان را برای انجام تراکنش ‌های خرد برطرف کند.
آل شیخ افزود: با اجرای این طرح ضمن تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات پرداخت خرد و دسترسی آسان به شارژ کیف پول همراه، نیاز به خرید و نگهداری من ‌کارت نخواهد بود.
وی با بیان اینکه تاکنون 6 میلیون کارت الکترونیک (شهروند کارت) برای پرداخت بهای خدمات قطار شهری و شرکت اتوبوسرانی در مشهد صادر شده است، اظهار کرد: با رونمایی از کیف پول هوشمند صدور من کارت و شهروند کارت محدود می شود.
وی گفت: تلاش می شود تا پایان امسال 60 درصد مراجعات شهروندان به شهرداری از طریق سیستم الکترونیکی انجام شود تا امکان رصد از طرف شهروندان فراهم گردد.
بهای خدمات شرکت اتوبوسرانی و قطارشهری در مشهد از طریق کارت شهروندی و بهای تاکسی به صورت نقدی پرداخت می شد که با رونمایی از کیف پول همراه الکترونیک به عنوان اولین گام در راستای شهر هوشمند و الکترونیک، امکان پرداختهای مزبور در بستر وب و تلفن همراه فراهم شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.