علیرضا جمیع روز دوشنبه در نشست کارگروه استانی تخصصی استانداردسازی وارتقا کیفیت کالا و خدمات افزود: در همین ارتباط تاکنون گاز دو جایگاه سی.ان.جی قطع شده تا مسئولان آنها ظرف 10 روز نسبت به رفع نواقص بحرانی اقدام کنند. گاز این جایگاهها بعد از رفع نقص دوباره برقرار می شود .
وی ادامه داد: 6 جایگاه دیگر سی.ان.جی نیز در بررسیهای ادواری این تاییدیه را دریافت نکرده اند و همکاری لازم را برای رفع نواقص ندارند لذا به آنها مهلت داده شد تا هرچه سریعتر نسبت به اطلاح وضعیت اقدام کنند.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان رضوی گفت: اگر این جایگاههای عرضه سوخت گاز تا ابتدای دی ماه آتی نسبت به رفع نواقص فقدان انطباق بحرانی اقدام نکنند جریان گاز آنها نیز قطع می شود.
وی افزود: جایگاههای سی.ان.جی در دو بخش بازرسی می شود. نخست بازرسی ابتدایی برای رفع نواقص بحرانی در 16 معیار بحرانی مورد ارزیابی قرار می گیرد و زمانی که همه این موارد تایید شوند مجوز استاندارد را برای شروع فعالیت کسب می کنند. پس از آن جایگاه بطور سالانه مورد بازدید ادواری قرار می گیرد و دوباره همین این معیارها بررسی می شوند که آیا شرایط همچنان استاندارد آنها حفظ شده یا نه.
جمیع ادامه داد: تا یک سال و نیم پیش در این جایگاهها مشکلات متعددی وجود داشت اما طی این مدت با همکاری شرکتهای گاز خراسان رضوی و پخش فرآورده های نفتی مناطق مشهد، سبزوار و تربت حیدریه کار استانداردسازی این مجموعه ها پیشرفت خوبی دارد.
وی گفت: هم اکنون جایگاههای سوخت سی.ان.جی در خراسان رضوی نسبت به کشور شرایط خوبی دارند. 150 جایگاه تاییدیه ادواری استاندارد را دریافت کرده اند و 40 جایگاه دیگر هنوز به مرحله ادواری نرسیده اند. مواردی که مشکل دارند نیز مقرر شده تصمیم گیری شود. 180 جایگاه سوخت سی.ان.جی در سطح خراسان رضوی وجود دارند که بخشی از آنها دومنظوره هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست به اقدامات انجام شده برای استانداردسازی جایگاههای سی.ان.جی اشاره و بیان کرد: به منظورپیشگیری از حوادث احتمالی و ایمنی استفاده کنندگان از این سوخت پاک باید اقداماتی به صورت همزمان برای استانداردسازی جایگاهها و نیز مراکز معاینه فنی خودروهای گازسوز انجام شود که هم اکنون در دست اجرا است.
محمد مقدوری افزود: دستگاههای اجرایی و عمومی استان باید برای حفظ جان شهروندان در حوزه استانداردسازی عملکردها، تجهیزات و امکانات خود پیشگام و الگوی جامعه باشند.
وی گفت: از جمله مهمترین اهداف استانداردسازی حفظ جان شهروندان است که اولویت دستگاههای اجرایی و عمومی باید باشد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.