محور عزاداری شهادت امام عسکری (ع) دیشب حرم مطهر رضوی بود و زائران و مجاوران از هر سو خود را به پابوس حضرت رضا (ع) رسانیده بودند تا ضمن شرکت در مراسم سوگواری، این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس آن حضرت تسلیت عرض کنند.
مجالس مرثیه سرایی در مساجد و تکایا برای شهادت امام عسکری (ع) همراه با سخنرانی وعاظ و مبلغان مذهبی نیز برپا بود و آنان ضمن تشریح چگونگی شهادت آن حضرت، سالروز آغاز امامت ولی عصر (عج) و رسالت شیعیان در عصر غیبت امام غایب را تشریح می نمودند.
آیین سوگواری شهادت امام عسکری (ع) یکشنبه شب با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم امام رضا (ع) برگزار شد و پس از شعرخوانی و نوحه خوانی، یکی از وعاظ حرم به سخنرانی پرداخت.
حجت الاسلام محمدمهدی شریعتی تبار گفت: از دیدگاه شیعه، امامت و رهبری جامعه اسلامی بر عهده جانشین پیامبر اسلام (ص) است و براساس احادیث مختلف، امامت در واقع شبیه نبوت است.
وی بیان کرد: امام مانند پدری مهربان، بشریت را به راه راست هدایت می کند و بدون امام، خلقت دنیا برای بشر بی هدف خواهد ماند و در واقع امام، هدایت عقلانی و وحیانی انسان برای رسیدن به کمال را برعهده دارد.
وی اظهار کرد: امام واسطه هدایت بشر برای رسیدن به مطلوب الهی است و نصب امام از سوی پروردگار متعال بوده و بشر در آن دخالتی ندارد.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در دوره امامت امام حسن عسکری (ع)، ماموریت اصلی آن حضرت آماده سازی جامعه برای غیبت امام عصر (عج) بود، افزود: وجود خلافت‌ و امامت‌ الهی تا زمانی که بشر وجود دارد، ضروری است.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.