حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی پنجشنبه شب در آیین عزاداری دهه آخر صفر در محل دفتر امام جمعه مشهد افزود: خداوند متعال برای انسانها خیلی هزینه کرد و 124 هزار پیامبر فرستاد اما بشر قدر آنها را ندانست.
وی مهمترین فلسفه بعثت پیامبران و امامت را نیاز بشر به قانون و رهبری مطلوب ذکر و بیان کرد: بعد از پیامبر خاتم(ص) فرمان دین در دست امام معصوم(ع) می باشد که به عنوان نخ تسبیح جامعه و حلقه درایت الهی است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جایگاه امامت در اسلام اشاره و بیان کرد: اسلام نمی گوید انسان هیچ کاره است بلکه می گوید جایگاه امامت رفیع است بطوری که با صندوق رای و شورا نمی توان به آن رسید. طبق روایات نماز، زکات، روزه، حج و ولایت جزو مبانی اسلام شمرده شده و محور همه آنها ولایت و محور شریعت امام است.
وی ادامه داد: امروز سرزمین وحی جولانگاه صهیونیستها است و خادم الحرمین به عنوان جنایتکارترین افراد تاریخ شده اند هر چند نماز و طواف را به جا می آورند اما امامت در آنجا نیست. شناخت و فهم از امام مهم است. کسی که می خواهد امامت را بشناسد باید دشمن را هم بشناسد.
حجت الاسلام سعیدی گفت: پنج نوع فساد اعتقادی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه زمان پیامبر(ص) وجود داشت. پیامبر(ص) در یک دهه توانست از یک سرزمین جاهلی یک تمدن بسازد و اگر می گذاشتند روش ایشان با حلقه طلایی امامت تداوم پیدا می کرد بقول روایات 2 نفر هم در مورد خدا شک نداشتند.
وی افزود: خیانتی که هابز، مونتسکیو و روسو به بشریت کردند باعث شد جامعه بشریت 300 سال به انحراف کشیده شود و اینها در این مدت لیبرال دموکراسی را به خورد مردم دادند که نتیجه اش افرادی مثل نتانیاهو و ترامپ است. این موضوع شکست لیبرال دموکراسی را نشان می دهد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: پوپر معتقد است مردم آمریکا هیچ اختیاری ندارند و بین 2 حزب در نوسان هستند. در آمریکا حیله، قدرت طلبی، پول و رقیب هراسی در انتخابات تاثیرگذار است. باید مراقب باشیم چنین اموری در کشور ما رخ ندهد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.