به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی افزود: علاوه بر آن تیم های پزشکی دارالشفای آستان قدس رضوی و گروه های جهادی دانشگاه رضوی نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز به مناطق مورد نظر اعزام خواهند شد.
وی اظهار کرد: آستان قدس رضوی با تمام توان برای کمک به حادثه دیدگان وارد میدان شده و با ایجاد یک ساختار با هویت مردمی و داوطلبانه در مسیر کمک به نیازمندان حرکت می کند.
وی گفت: دفاتر استانی آستان قدس رضوی در تمام استان ها کمک های مردم را جمع آوری و برای رفع نیاز حادثه دیدگان به کرمانشاه ارسال می کند.
خاکسار قهرودی از انتقال آشپزخانه مرکزی آستان قدس رضوی به قصر شیرین خبر داد و افزود: این آشپزخانه که برای خدمت به زائرین اربعین در مهران مستقر بود اینک برای خدمت به مردم مناطق زلزله زده به قصرشیرین منتقل شده است.
وی با اشاره به ایجاد گروه های جهادی برای کمک رسانی به زلزله‌ زدگان اظهار کرد: آستان قدس رضوی از ساعت های اولیه زلزله با راه‌ اندازی این گروهها در راستای خدمت‌ رسانی به آسیب دیدگان گام برداشته است.
وی گفت: هم اکنون 2 اکیپ آشپزخانه ‌ای به همت ستاد اربعین آستان قدس رضوی در قصر شیرین و شهرستان سرپل ذهاب تشکیل شده و روزانه بیش از 50 هزار پرس غذای گرم تهیه و بین زلزله زدگان توزیع می ‌کند.
خاکسار قهرودی افزود: همچنین در ساعات اولیه وقوع زلزله 24 خودرو نیسان و 2 تریلی حاوی برنج، روغن، عدس، کنسرو، آب معدنی، کشمش، حلوا شکری و کلوچه توسط ستاد اربعین آستان قدس رضوی بارگیری و به سرپل ذهاب اعزام شد.
وی اظهار کرد: همچنین در 48 ساعت گذشته کمک‌ های امدادی خیرین و مردم شامل مواد غذایی، آب معدنی، پتو، پوشاک و دیگر اقلام توسط 10 دستگاه خودرو به منطقه ارسال و بین آسیب دیدگان توزیع شد.
وی گفت: خادمیاران رضوی، گروهها و کارگروه ‌های جهادی در زمینه ‌های عیادت از بیماران، توزیع مواد غذایی، آوار برداری، آبرسانی و دیگر خدمات به آسیب دیدگان خدمت می‌ کنند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری یکشنبه شب استان کرمانشاه بیش از 430 کشته و حدود 9 هزار و 400 مجروح در برداشته و به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای این استان 20 تا 100 درصد خسارت وارد کرده است.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.