علی رسولیان روز دوشنبه در نخستین نشست شورای هماهنگی فن بازارهای منطقه ای خراسان رضوی افزود: هدف اصلی ایجاد فضایی برای حل مشکلات فن بازارها، مبادله فناوریها و برقراری و تقویت رابطه بین این دو حوزه است تا بتوان محصولات دانش بنیان و ایده های فناورانه را به حوزه تولید و تجاری سازی وارد کرد.
وی به مبادله 90 میلیارد ریالی محصولات دانش بنیان و فناورانه طی پارسال در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: نه تنها رقم اصلی مبادله در این بخش بیش از اینها است بلکه ظرفیتهای استان در این حوزه نیز قابل توجه می باشد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: وجود مراکز متعدد در حوزه علمی استان از پارک علم و فناوری تا شرکت شهرکهای صنعتی و دانشگاهها دارای ظرفیتهای ارزشمندی بوده و محل تولید ایده های دارای قابلیت تجاری سازی هستند لذا باید به حوزه صنعتی و تجاری هدایت شوند.
وی به فعالیت فن بازارها در خراسان رضوی از سال 1393 تاکنون اشاره و بیان کرد: نیمه نخست امسال 85 نشست در ارتباط با مبادله فناوریها بین دو بخش مخترعان و استارت آپها و صاحبان طرحها با حوزه های تجاری و صنعتی، اقتصادی و سرمایه گذاران برگزار شده است.
رسولیان گفت: طی این مدت چهار طرح و ایده شناسایی شده در تابلوی بازار داراییهای فکری فرابورس قرار گرفت و ارزش گذاری شد. همچنین بسیاری از مذاکرات انجام شده بین این دو بخش به نتیجه رسیده است.
وی افزود: سه مورد از همین طرحها و ایده ها وارد مرحله عملیاتی و تجاری سازی شده اند که شامل تولید کمباین برداشت زعفران، پایدارسازی سبوس برنج با روش خاص و ساخت دستگاه پلاسمای سرد هستند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد تمامی دارندگان ایده و طرحهای نوین و خلاقانه در استان شناسایی شده و ارتباطات گسترده تر و بهتری بین فن بازارها و بخشهای سرمایه گذاری و اقتصادی برقرار شود.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.