جواد پورجاهد روز سه شنبه در نشست مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای ورزش مدارس خراسان رضوی شمار معلمان تربیت بدنی مدارس را در این استان دو هزار و 938 نفر اعلام و بیان کرد: کمبود معلم تربیت بدنی بر مبنای تقویم ساعتهای این درس در مدارس خراسان رضوی 800 نفر است.
وی همچنین مدرسه محوری و اخلاق محوری را جزو فعالیتهای مهم تربیت بدنی ذکر و بیان کرد: در همین راستا بهسازی نیروی انسانی تربیت بدنی برای مدارس با چهار سطح در دستور کار قرار گرفت که بر اساس دسترسی مدارس به فضای ورزشی تهیه شده است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: معلمان ورزش و کلاسهای آنان در قاعده هرم المپیادهای ورزشی قرار دارد. هرچه به سمت بالای این هرم حرکت کنیم به فعالیتهای مکمل افزوده شده و راس آن نیز به مسابقات قهرمانی و حرفه ای می رسد.
وی اهداف عمومی المپیادهای ورزشی را ترویج نهضت داوطلبی، تداوم ورزش همگانی و فعال نمودن مدارس در خارج ساعات رسمی، ترویج ورزش پهلوانی و جوانمردی و کمک به پرورش منابع انسانی عنوان و بیان کرد: المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای سال تحصیلی پیش در پنج هزار و 125 آموزشگاه با شرکت 416 هزار و 199 دانش آموز برگزار شد.
پورجاهد ادامه داد: امسال نیز المپیادها با حضور 473 هزار و 541 دانش آموز و رشد پنج درصدی در همه مدارس خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
سرپرست مدیریت امور تربیت بدنی همگانی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: دانش آموزان 30 درصد مخاطبان 200 نقطه ورزشی را در این کلانشر تشکیل می دهند. همکاری بین شهرداری و آموزش و پرورش منجر به تدوین 17 برنامه عملیاتی و اجرایی در رابطه با ورزش شده است.
مجتبی مجد افزود: برگزاری اردوی آموزشی یک روزه برای 400 دانش آموز مشهدی از جمله این اقدامات است. در این اردو دانش آموزان به عنوان همیار و مربی ورزش صبحگاهی برای 400 مدرسه آماده و معرفی شدند.
عضو شورای شهر مشهد نیز در این نشست گفت: ورزش همگانی می تواند نگاه به کار جمعی را در نسل جدید گسترش دهد لذا توجه به پرورش منابع انسانی و سرمایه های آینده دغدغه شورای پنجم شهر مشهد است.
بتول گندمی افزود: نشاط اجتماعی از وعده های شورای شهر در تبلیغات انتخاباتی بود. ورزش در تحقق این نشاط مولفه ای ویژه است.
وی همچنین از حضور کم رنگ شهروندان در سالنهای ورزشی و کم توجهی به مقوله ورزش همگانی انتقاد و بیان کرد: توجه به ورزش همگانی، بخش مغفول مانده ورزش قهرمانی و به صورت ویژه ورزش بانوان در بخش قهرمانی بطور جدی مد نظر شورای اسلامی و شهرداری مشهد است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم در این نشست گفت: ورزش تربیتی در مدارس و ورزش همگانی از عناصر اصلی رشد ورزش استان است و خوشبختانه این مهم اتفاق افتاده است.
کوروش صبوریان افزود: در ورزش همگانی، بانوان و قهرمانی خراسان رضوی به ترتیب رتبه های نخست، دوم و چهارم کشور را دارد. این جایگاه نتیجه تعامل و همکاری آموزش و پرورش، شهرداری ، آستان قدس و سایر بخشها با اداره کل ورزش و جوانان است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.