حمید صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینیها با توجه به ثابت ماندن وضعیت جوی و نوزیدن باد ادامه آلودگی هوا و احتمال افزایش بار آلاینده ها در هوای مشهد وجود دارد.
وی ادامه داد: شدت وارونگی هوا در مشهد، پایداری هوا و فقدان تغییرات جوی از عواملی است که طی روزهای اخیر موجب افزایش بار آلاینده ها در هوای تنفسی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در این شرایط مردم باید به فکر سلامتی خود باشند و تا حد امکان فعالیتهای غیرضرور را در بیرون از منزل کاهش دهند. لازم است شهروندان تا حدامکان از حرکت با خودروهای شخصی در مناطق مرکزی و پرترافیک شهر مشهد خودداری کرده و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را جایگزین نمایند.
وی افزود: به مدیران مدارس نیز توصیه می شود از ورزشهای هوازی دانش آموزان برای پیشگیری از بیماریهای منتج از آلودگی هوا ممانعت کنند. همچنین توصیه می شود افراد حساس شامل بیماران قلبی و ریوی، بانوان باردار ،سالمندان و کودکان نیز فعالیتهای طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و از شهروندان نیز تقاضا می شود حتی المقدور از تردد های غیر ضروری درون شهری اجتناب کنند.
هوای کلانشهر مشهد طی سه روز گذشته در وضعیت هشدار قرار داشته است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.