حجت الاسلام محمدحسین رفیعی روز یکشنبه در مراسم آغاز بیست و سومین مسابقات بین المللی قرآن کریم در مشهد افزود: شعبه های مجتمع آموزشی جامعه المصطفی اکنون در شش شهر مشهد، قم، تهران، گرگان، اصفهان و تبریز دایر هستند.
وی تعداد نمایندگیهای جامعه المصطفی را در خارج از کشور 80 مرکز ذکر کرد که در کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی استقرار دارند.
مدیرکل قرآن و حدیث مجتمع آموزشی جامعة المصطفی ادامه داد: یکی از اهداف راهبردی و عالیه جامعه المصطفی العالمیه توسعه قرآن کریم در سراسر دنیا است که از ابتدایی ترین تا متعالی ترین نوع ارتباط قرآنی یعنی از روخوانی و تلاوت تا فهم و عمل به فرامین قرآن را شامل می‌شود.
وی گفت: دفاع از حریم اسلام، قرآن، مکتب و اهل بیت(ع) و تربیت طلاب قرآن مدار و قرآن محور اهتمام جامعه المصطفی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در سراسر دنیا است.
حجت الاسلام رفیعی افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب هم اکنون توجه به نقش طلاب در هدایتگری مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است و مهمترین هدف تربیت طلاب قرآنی هدایت قرآنی در سراسر جهان است.
چهار هزار طلبه از 70 ملیت در جامعه المصطفی مشهد مشغول فراگیری علوم اسلامی هستند. جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌ المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است. این مرکز در سال 1386شمسی با تلفیق سازمان حوزه ‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور و مرکز جهانی علوم اسلامی تشکیل شد.
مرحله مقدماتی بیست و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن جامعه المصطفی با حضور هزار و 700 طلاب خواهر و بردار در جامعه المصطفی مشهد امروز آغاز شد. مرحله نهایی این مسابقات بهمن ماه امسال در قم برپا می شود.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.