آیت الله سید احمدعلم الهدی در خطبه نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: این قیام یک جریان طبیعی است که دل و قلب میلیونها دلداده سید الشهدا(ع) را از آفریقا، آمریکا، اروپا و دیگر نقاط جهان به هم پیوند می دهد و یک جریان جهانی علیه استکباری که مقابل مکتب اهل بیت(ع) ایستاده بوجود می آورد.
وی به سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره توسعه زیارت سیدالشهدا(ع) در اربعین اشاره و بیان کرد: شاهدیم بسیاری از عاشقان امام حسین(ع) در ایران و عراق با راه اندازی موکبهای مجهز، به کمک و امداد این حرکت عظیم آمده اند و البته برخی نیز در عراق و ایران اربعین را وسیله کاسبی کرده اند.
امام جمعه مشهد به افزایش برخی هزینه ها برای زائران اربعین در ایران و عراق اشاره و بیان کرد: این اقدامات مایه مصیبت است و افرادی که با زائران اینگونه رفتار می کنند هم در دنیا دچار ذلت می شوند و هم در آخرت امام حسین(ع) روی از آنان بر می گرداند.
وی همچنین به روز هفتم ماه صفر که بنا بر روایتی مصادف با سالرور شهادت امام حسن(ع) است اشاره و بیان کرد: امام حسین(ع) رهبر اجرایی و امام سجاد(ع) رهبر نهادینه ساز قیام کربلا بودند در حالی که امام مجتبی(ع) با انسجام بخشی به شیعیان به عنوان رهبر زمینه ساز این نهضت جهانی مطرح هستند.
آیت الله علم الهدی افزود: برخی به امام حسن(ع) درباره صلح با معاویه انتقاد کرده و خواستار قیام بودند اما امام در آن زمان معتقد به تشکیلات سازی و انسجام بخشی شیعیان برای زمینه سازی یک انقلاب واقعی و خالصانه علیه ظالمان بود. امروز نیز حرکت عظیم اربعین با هدف انسجام بخشی شیعیان جهان دارای اهمیت است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.