سرهنگ قربانعلی قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیروز یکی از تیم‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر خواف هنگام گشتزنی در یکی از محورهای اصلی حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پراید با 2 نفر سرنشین جوان مشکوک شده و آن را با علائم هشدار دهنده متوقف کرد.
وی بیان کرد: پس از بررسی مدارک راننده در بازرسی از خودرو 11 قطعه پرنده کمیاب هوبره از گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض محیط ‌زیست کشف شد.
قربانی ادامه داد: هوبره های کشف شده برابر دستور مقام قضایی به اداره محیط زیست شهرستان تحویل و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.
فرمانده انتظامی خواف افزود: قاچاقچیان برای هر قطعه هوبره 200 میلیون ریال جریمه شدند.
هوبره از پرندگان مهاجر و در حال انقراض است که مورد حمایت بین‌المللی و شکار آن ممنوع است. زیستگاه این پرنده مهاجر، دشت های باز و وسیع منطقه است که متأسفانه توسط افراد سودجو شکار می شود.
هوبره مشتریان زیادی در میان شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس دارد و اکثر شکارچیان، این پرندگان را که به زبان محلی به آن 'چرز' می گویند برای عرب ها شکار کرده و به آنان می فروشند.
به دلیل وجود تهدیدهای جدی در زمینه انقراض این پرنده، شکار غیرقانونی هر قطعه از این پرنده حمایت شده بین‌المللی 200 میلیون ریال جریمه نقدی به دنبال دارد.
شهرستان خواف در فاصله 265 کیلومتری مشهد واقع شده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.