محمدجعفر علیزاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه نیمه تمام بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با افتتاح این بیمارستانها افزون بر پنج هزار تخت به مجموعه درمانی در سطح کشور اضافه می شود.
وی در خصوص بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه نیز گفت: امسال 300 میلیارد ریال برای اتمام این پروژه اختصاص یافت. همچنین سعی می شود اعتبارات ماده 180 افزایش یابد تا 150 نفر نیروی در حال کار در این مرکز درمانی به 200 نفر افزایش یابند و تا پایان سال مالی 96 مقارن با پایان تابستان سال 97 شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم.
معاون مسکن و ساختمانهای دولتی وزارت راه و شهرسازی افزود: بیمارستان امام حسین تربت حیدریه علاوه بر قطب درمانی در جنوب خراسان رضوی که می تواند به حدود نیم میلیون نفر خدمات ارایه کند، به عنوان یک قطب آموزشی در تربیت پزشکان و متخصصان آینده نیز نقش آفرین است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه در شاهراه اصلی شمال به جنوب واقع شده به عنوان یک مرکز تروما عمل خواهد کرد و علاوه بر خدمت رسانی در حوزه درمانی و بهداشتی، در بخش آموزشی نیز کمک شایانی به منطقه می کند.
علیزاده گفت: راه اندازی بخشهای تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و اطفال و کودکان، بخش دیالیز، بخش مراقبتهای ویژه با 30 تخت، اورژانس با 32 تخت، 2 تخت ایزوله و نیز هشت اتاق عمل و آزمایشگاههای مختلف برای این بیمارستان پیش بینی شده است.
ساخت بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه دی ماه سال 1388 در زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع با زیربنای 1.700 مترمربع و ظرفیت واقعی 276 تخت شامل بخشهای تخصصی آی.سی.یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبتهای ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و همچنین هشت اتاق عمل و آزمایشگاههای مختلف آغاز شد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت این منطقه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم **انتشار: حسین کریم زاده
6121/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.