آیت الله عبدالله جوادی آملی در این پیام که روز پنجشنبه در مراسم آغازین اجلاس مدیران مجمع عالی حکمت اسلامی در مشهد به صورت صوتی و تصویری ارائه شد افزود: حوزه های علمیه مباحث مربوط به توحید، نبوت، ولایت و معاد را باید به شکل جدیتر مورد بررسی قرار دهند. از ظرفیت حوزه های علمیه برای پرورش بزرگانی همچون میرداماد و بحرالعلوم باید استفاده کرد.
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارائه گزارش دفاتر این مجمع عالی، تبادل و هم اندیشی و برنامه ریزیهای مشترک از اهداف اجلاس اعلام کرد.
حجت الاسلام محمدباقر خراسانی افزود: استفاده از نقطه نظرات اساتید و بررسی اهداف و برنامه هایی که مجمع عالی داشته از دیگر اهداف این اجلاس است.
اجلاس مدیران مجمع عالی حکمت اسلامی با حضور 30 نفر تا فردا 21 مهر در مشهد ادامه دارد.
پیرو فرمایشات سال 1382 رهبر فرزانه انقلاب در دیدار جمعی از فضلا و نخبگان علوم عقلی حوزه علمیه قم و تاکید ایشان بر ضرورت و اهمیت علوم عقلی و لزوم تشکیل انجمن یا مجمعی که مرکزیت علوم عقلی را در حوزه علمیه بر عهده داشته باشد 'مجمع عالی حکمت اسلامی' با هدایت ایشان و تحت اشراف حضرات آیات جوادی آملی، سبحانی و مصباح یزدی پس از تعیین هیات موسس و انتخاب هیتت مدیره توسط مجمع عمومی از اسفند 1384 فعالیت خود آغاز کرد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.