غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در چهل و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد با اشاره به مجوز بهره ‌برداری از مرکز تجاری ایران در آستراخان روسیه افزود: استفاده از توان بخش خصوصی و تلاش در توانمندتر سازی این بخش زمینه‌ ساز افزایش تجارت خارجی است.
وی ابراز امیدواری کرد با آغاز به کار مرکز تجاری ایران در آستراخان روسیه و همکاری و همیاری بخش دولتی و بخش خصوصی، شاهد جهش صادرات محصولات ایران به کشور روسیه باشیم.
وی گفت: این مرکز ایجاد شرایط مناسب برای تجارت خارجی را عهده‌ دار است و ایجاد شرایط نمایشگاهی برای محصولات ایرانی و جذب بازار روسیه از جمله برنامه ‌های این مرکز است.
شافعی افزود: سیاستهای اقتصادی باید ثبات داشته باشند زیرا اینگونه حرکت ها در مسیر بستر سازی برای رونق تولید و جلب اعتماد سرمایه گذاران بسیار اهمیت دارد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد نیز در این نشست گفت: برخورداری از اطلاعات و آمار صحیح در برنامه ریزی، بسیار مهم است زیرا برنامه ریزی صحیح و علمی نیازمند داشتن تصویری مناسب از واقعیت های موجود است.
علی اصغر پورفتح الله افزود: شناخت جایگاه واقعی، چشم انداز، اهداف و همچنین مسیر و جهت گیری رسیدن به اهداف، نیازمند آمار صحیح و علمی است که بر پایه آن می توان برنامه جامع و علمی برای توسعه تدوین کرد.
رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی و برگزاری نشست مشترک با کمیسیون معدن اتاق بازرگانی مشهد اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی حاکم بر بدنه اقتصادی جامعه و وجود پاره ‌ای مشکلات و خلاء ‌ها امکان تحقق برنامه های توسعه ‌ای را نخواهیم داشت لذا باید ساختار مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.
پور فتح الله با تاکید بر اینکه قوانین خوبی در بخش معدن تصویب شده است از اجرا نشدن برخی از آنها انتقاد کرد و گفت: یکی از وظایف مجلس نظارت بر حسن اجرای قوانین است و باید در این زمینه جدی تر عمل کند.
عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد نیز با تاکید بر استفاده از توان اتاقهای بازرگانی گفت: استفاده از خرد جمعی و توان مشاوره ای بخش خصوصی برای ایجاد اتاقهای فکر و ارایه نظرات کارشناسی بخش خصوصی به دولت از اقدامات ماندگار است.
محمد مهدی سیادت افزود: خواسته اصلی بخش خصوصی استفاده از این ظرفیت و اقدام و عمل در راستای شعار سال، استفاده از خرد جمعی، نظر مشارکتی و توان مشاوره ای بخش خصوصی برای کمک به دولت است.
در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد گزارش عملکرد کمیسیونهای تخصصی این اتاق از سوی دبیر دبیرخانه کمیسیونهای اتاق بازرگانی مشهد ارایه شد.
1922/ 6053 خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.