سردار ماشاالله جانثار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پاسگاههای حوزه استحفاظی هنگ مرزی تایباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیرساختهای بسیار مطلوبی در مرزهای خراسان رضوی ایجاد شده و با هوشیاری، توان و آمادگی بالای نیروهای غیور مرزبانی در حال حفاظت از خاک این مرز و بوم هستیم و اجازه نخواهیم داد کوچکترین خدشه ای از سوی دشمنان به کشور ایران اسلامی وارد شود.
وی ادامه داد: مرزبانان به عنوان نیروهایی کارآمد با تمام قوا و صلابت در راستای امنیت و آسایش هموطنان و در راستای دفاع از مرزهای کشور طبق وظایف و ماموریتهای ذاتی خود تلاش می کنند و خادم مردم و مدافع کیان کشور هستند.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: هیچگونه تحرکی از سوی گروههای مختلف و دشمنان در جوار مرزهای شرقی برای ایجاد ناامنی و بر هم زدن آسایش هموطنان انجام نشده و دشمنان بدانند که در صورت هرگونه تحرکی جواب دندانشکنی به آنها خواهیم داد.
وی افزود: مرزنشینان در حقیقت مرزبانان و مرزداران واقعی هستند که در طول شبانه روز در کنار مرزبانان عهده دار حفاظت مرزها هستند و این افتخار و یک نعمت بزرگ برای آنها است و نگهداری و پایداری امنیت در مناطق مرزی مشترک با کشور افغانستان نتیجه همکاری و ارتباط تنگاتنگ مردم با نیروهای مرزبانی است.
او به ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به خاک جمهوری اسلامی ایران از سمت مرزهای مشترک خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ظرف 6 ماه نخست امسال افزون بر دو تن انواع مواد مخدر در مرزهای مشترک کشور ایران و افغانستان کشف و ضبط شده که 95 درصد آن از نوع مواد مخدر صنعتی بوده و نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 100 درصد افزایش داشته است.
خراسان رضوی 300 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در حوز ه شهرستان تایباد واقع است. مرکز این شهرستان 117 هزار نفری در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی **انتشار: حسین کریم زاده
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.