محمدرضا حیدری روز سه شنبه در همایش گردشگری و توسعه پایدار در مشهد افزود: تحول جدیدی در فضای بین المللی در حال رخ دادن و آن این است که جایگاه شهرهای بزرگ و مستقل از دولتها در فضای بین المللی ارتقا یافته و شهرهای بزرگ وارد مناسبات بین المللی می شوند.
وی ادامه داد: دخالت شهرهای بزرگ در مناسبات بین المللی به این منظور پیش بینی شده که بتوان از ظرفیتها و امکانات سیال جهانی استفاده کرد که البته شهر مشهد تا رسیدن به این موقعیت خیلی فاصله دارد. در عین حال ظرفیتهای شهر مشهد بگونه ای است که همین حالا از برخی کشورها و شهرهای بزرگ خارج از کشور درخواست ارائه خدمات داریم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این شورا در همین راستا به دنبال تحقق پروژه شهر هوشمند است ولی تحقق این امور به اجماع مفهومی بر روی مفاهیمی همچون زیارت و گردشگری نیاز دارد که هنوز در استان خراسان رضوی به این اجماع نرسیده ایم.
وی افزود: تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی طرح شده می تواند به تحقق این امور کمک کند اما تا پیش از آن شورای اسلامی شهر مشهد گامهایی در این خصوص برداشته است ولی تا مبانی درست نشود این اهداف به شکل کامل محقق نمی شوند.
حیدری ادامه داد: بطور مثال شورای اسلامی شهر مشهد در کنار هفت کمیسیون اصلی خود یک کمیسیون تخصصی را بطور ویژه برای توسعه و عمران توس در نظر گرفته تا بتواند از این ظرفیت برای ماندگاری بیشتر زائران و گردشگران استفاده کند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.