علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گناباد افزود: باید با افزایش هم افزایی و مشارکت همه بخشها ضمن استفاده مناسب از ظرفیتهای اقتصادی هر منطقه، برای رفع مشکلات تولید و اشتغال به عنوان سیاست مهم دولت دوازدهم تلاش کرد.
وی ادامه داد: دستگاههای اجرایی استانی و شهرستانی موظف به اجرای طرحها و برنامه های مصوب شوراها و کارگروههای اقتصادی مانند اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل هستند. در صورت هر گونه درخواست دستگاههای نظارتی، به مصوبات شوراهای استانی که با مسئولیت استاندار برگزار می شوند استناد شود.
استاندار خراسان رضوی هدف نشستهای اقتصاد مقاومتی در شهرستانها را شناخت ظرفیتهای و سهم هر منطقه برای ایجاد اشتغال، توسعه، رونق اقتصادی و تلاش برای رفع تنگناها به منظور دستیابی به این اهداف ذکر کرد.
وی همچنین بر لزوم بهره گیری بیشتر از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان برای تولید اشتغال و رونق اقتصادی تاکید و بیان کرد: ارتقاء دفتر نظارت گمرکی، افزایش ساعات پاسخگویی، بهره گیری بیشتر از ظرفیتهای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و دانش آموختگان دانشگاهی و ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر ضروری است.
رشیدیان در ادامه گردشگری و قنات قصبه را از ظرفیتهای بسیار مهم توسعه و رونق اقتصادی گناباد ذکر و بیان کرد: باید با برنامه ریزی صحیح و کارشناسی همه اقشار مردم از ظرفیتهای این بخش برخوردار شوند.
وی گفت: همچنین باید در کنار برندسازی، به بازاریابی هدفمند برای صادرات و فروش تولیدات در داخل و خارج کشور توجه خاص داشت.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مجلس با نگاه تعادلی و شناخت و رصد دقیق مسائل و مشکلات بیشترین همدلی و هم افزایی را با دولت دوازدهم دارد. مصداق بارز آن رای اعتماد بالا و بی سابقه به وزرای پیشنهادی است.
حمید بنایی افزود: در این شرایط از دولت انتظار می رود با شناخت دقیق مسائل و مشکلات و بهره گیری بیشتر از ظرفیتهای منطقه برای توسعه و رونق اقتصادی تلاش کند.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد هم بر اصلاح نظام بانکی و جلوگیری از قاچاق کالا تاکید کرد و افزایش رونق اقتصادی را از طریق پرداخت تسهیلات زودبازده در این شهرستان خواستار شد.
نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال گناباد با حضور استاندار و جمعی از مدیران ستادی استانداری و مدیران کل دستگاههای اجرایی خراسان رضوی برگزار شد.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده **انتشار: حسین کریم زاده
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.