محمدرحیم نوروزیان روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان مشهد افزود: برخی از این دستگاهها تغییراتی در ساختارهای خود ایجاد کرده اند که همین امر موجب تشدید مشکلات شده و برخی از آنها شعبه شهرستانی ندارد. تعدادی هم دارای مناطق و نواحی متعدد هستند و برای حوزه شهر یک متولی مشخص ندارند.
وی ادامه داد: این وضعیت مسائل شهر مشهد را پیچیده کرده چنانکه بیش از 50 درصد جرائم استان و نیز پیچیده ترین پرونده های موجود در حوزه آسیبهای اجتماعی و جرائم خشن مربوط به این کلانشهر است. از این رو باید بطور جدی در ساختارهای اداری و مدیریتی مشهد تجدید نظر شود.
فرماندار مشهد گفت: با ساز و کارها و نظام کنونی برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور چاره ای جز طرح و پیگیری این امر نداریم. تجربه گذشته هم نشان داد مردم هیچگاه در جریان تقسیمات کشوری متضرر نشده اند و انجام آن موجب بهبود شرایط و مدیریت امور در مناطق شده است.
وی به حوزه امنیت نسز اشاره و بیان کرد: امنیت در هیچ نقطه ای از دنیا به شکل کاملا بی عیب حاصل نمی شود ضمن آنکه طی چهار سال گذشته با اقدامات گسترده ای که از سوی دستگاهها، نهادهای مختلف اعم از اجرایی و قضایی در حاشیه شهر مشهد انجام شده مباحث امنیت از شرایط خوبی برخوردار است.
نوروزیان افزود: آمارهای مربوط به جرائم در حاشیه شهر حاکی از روند کاهشی است.
وی ادامه داد: امسال رقمی 28 میلیارد و 310 میلیون ریال که عمده آن از محل اعتبارات تملک داراییهاست به منظور کمک به توسعه پایگاههای بسیج برای ارتقا امنیت بیش از پیش در حاشیه شهر مشهد دیده شده است.
فرماندار مشهد گفت: در این میان در کنار اقدامات دستگاههای امنیت ساز بسیاری از دستگاههای خدماتی و اجرایی همچون آب، برق و گاز پروژه های ارزشمندی را برای خدمات رسانی به شهروندان مشهدی انجام داده اند که خود به ارتقا امنیت کمک کرده است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مشهد شهری ملی است و همه بر آن اذعان دارند. این نگاه ملی نیازمند ارتقا تشکیلات ادارات است.
امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: وقتی مشهد شهری بین المللی است باید ساختارهای متناسب برای آن دیده شود و قوانین مقررات مربوطه هم در این حوزه مشخص باشد که این امر خود نیازمند مطالعه جامع است و قبل از اینکه این ساختارها اصلاح شود باید بررسیهای لازم انجام شود.
وی ادامه داد: موضوع آب و انرژی نیز در مشهد باید بطور جدی در دستور کار قرار گیرد زیرا دشت مشهد وضعیت فوق بحرانی دارد و در حال خشکیدن است. این وضعیت موجب می شود به زودی با ریزگردها و آلودگیهای ناشی از آن مواجه شویم در عین آنکه هم اکنون هم وضعیت این شهر از نظر آلودگی هوایی در شرایط مناسبی نیست.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.