به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی روز شنبه در مراسم گشایش پارلمان مشورتی زنان در شهرستان سبزوار افزود: امسال 192 طرح در راستای اقتصاد مقاومتی با 17 اولویت اقتصادی و 61 برنامه اجرا می شود.
وی با اشاره به رشد 10 برابر سرمایه گذاری خارجی در این استان طی دولت یازدهم اظهار کرد: امسال 160 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد.
وی گفت: در دولت یازدهم طرح های بزرگ مجتمع فولاد خراسان با 720 هزار تن تولید و 700 میلیارد تومان سرمایه، واحد تولیدی اسید سیتریک جوین با 20 هزار تن تولید و 160 میلیارد تومان سرمایه و واحد داروسازی طاها با چهار هزار و 300 تن تولید و 20 میلیارد تومان سرمایه در این استان راه اندازی شد.
حسینی افزود: همچنین کارخانه گندله سازی فولاد شرق کشور در سنگان خواف با پنج تن تولید و 11 هزار و 730 میلیارد ریال سرمایه گذاری و یکهزار و 400 فرصت شغلی ایجاد شد.
وی اظهار کرد: امسال در راستای رونق تولید، اشتغال و توسعه بخش صنعتی 14 طرح بزرگ صنعتی با هزینه چهار هزار و 821 میلیارد تومان و 6 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.
وی گفت: کارخانه فولاد سبزوار نیز که در راستای تکمیل زنجیره تولید گندله سازی فولاد شرق کشور در سنگان خواف است امسال افتتاح می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه زنان توانمندسازی و فرصت آفرینی در همه عرصه ها و به فعلیت رساندن توان و ظرفیت بانوان است.
وی اظهار کرد: برای افزایش ازدواج سال گذشته 78 هزار وام ازدواج به صورت قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد به زوج های جوان خراسان رضوی پرداخت شد.
وی گفت: با تسهیل در پرداخت تسهیلات ازدواج و توسعه اشتغال، پارسال برای نخستین بار پس از 35 سال نرخ ازدواج در استان خراسان رضوی یک درصد افزایش یافت.
حسینی افزود: کلاس های آموزش مهارت های زندگی قبل ازدواج با هدف کنترل و کاهش طلاق به ویژه طلاق توافقی افزایش یافت که در این راستا این استان از رتبه اول طلاق در کشور طی سالهای 92 و 93 به رتبه هشتم در سال جاری رسیده است.
وی اظهار کرد: آمار طلاق در استان با مداخلات موثر مدیریتی طی پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته 13،2 درصد کاهش یافته است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7500 / 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.