سید جواد حسینی روز پنجشنبه در مراسم گشایش دهمین پارلمان زنان مشورتی خراسان رضوی در شهرستان خوشاب افزود: همچنین امسال 48 هزار و 210 میلیارد ریال به بخش صنعت استان اختصاص یافت که 6 هزار فرصت شغلی در این عرصه ایجاد می شود. پارسال نیز برای رونق صنعت 12 هزار و 359 میلیارد ریال تسهیلات به خراسان رضوی اختصاص یافت که باعث احیا هزار و 843 واحد صنعتی شد.
وی ادامه داد: ظرف سالهای 1394 و 1395 به ترتیب 36 هزار و 95 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شد. برای سال جاری نیز ایجاد 160 هزار فرصت شغلی هدفگذاری شده است. خراسان رضوی با وجود اینکه هشت درصد جمعیت کشور را دارد اما پارسال گذشته 16 درصد اشتغال کشور در این استان ایجاد شد.
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین به افتتاح پارلمان مشورتی زنان اشاره و بیان کرد: این پارلمان به صورت قانونی ایجاد شده تا توسعه نظامند مشارکت نیمی از افراد جامعه را در فرایند تصمیم گیری فراهم کند.
وی گفت: پارلمان مشورتی بانوان در پنج کمیسیون اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و اشتغال، آموزش و پژوهش و توانمندسازی، سلامت و جمعیت و حقوقی تشکیل می شود که تعداد اعضای آن به تناسب جمعیت شهرستانها از 35 تا 70 نفر است.
حسینی افزود: شناسایی و معرفی ظرفیتهای بانوان، افزایش نقش آنها در نظام تصمیم گیری و مدیریتی و تحکیم بنیان خانواده از وظایف پارلمان بانوان هستند.
فرماندار خوشاب نیز در این مراسم گفت: در حوزه توانمندی و عملکرد بانوان پارسال این شهرستان رتبه نهم را در خراسان رضوی کسب کرد در حالی که خوشاب سال 1394 در همین حوزه جایگاه بیست و دوم استان را داشت.
حسن ابارشی افزود: پارلمان مشورتی زنان خوشاب 35 نفر عضو شامل سه نفر با مدرک دکترا، 6 کارشناس ارشد، 16 کارشناس، 8 دیپلم و فوق دیپلم و 2 طلبه با میانگین سنی 32 سال دارد.
وی همچنین میزان اشتغال این شهرستان را در سال گذشته 96،5 درصد و میزان بیکاری را 3،5 درصد ذکر و بیان کرد: خوشاب پارسال بالاترین نرخ اشتغال و پایین ترین بیکاری را در خراسان رضوی داشت.
فرماندار خوشاب ادامه داد: 64 درصد شاغلان شهرستان در بخش کشاورزی، 23 درصد در بخش صنعت و 13 درصد در بخش خدمات فعالیت دارند. طی هفته دولت امسال 42 طرح با هزینه 87 میلیارد ریال در خوشاب بهره برداری و پنج طرح با اعتبار 31 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
همچنین امروز نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای زنان شهرستان خوشاب در 6 غرفه صنایع دستی شامل لوازم تزیینی، چرم دوزی، فرش و گلیم بافی، تیکه دوزی، مجسمه سازی و گلسازی افتتاح شد.
'سلطان آباد' مرکز شهرستان 38 هزار نفری خوشاب در فاصله 197 کیلومتری غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و مشکان دارای 70 روستا است. 32 هزار نفر از جمعیت خوشاب ساکن روستاها هستند. خوشاب که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود در چارچوب تقسیمات کشوری مهر ماه ۱۳۸۹ به شهرستان ارتقاء یافت.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.