به گزارش ایرنا حمیدرضا مهدوی مقدم چهارشنبه شب در نشستی خبری افزود: این همایش با هدف تکریم و معرفی آثار این هنرمند خوشنویس و افزایش آشنایی مردم و جوانان و هنرمندان با وی به صورت ملی و یا منطقه ای برپا می شود.
وی سخنرانی اساتید و صاحبنظران خوشنویسی و دانشگاهی کشور در خصوص شخصیت و تاثیرگذاری خواجه اختیار در تحول خوشنویسی، برگزاری نمایشگاه آثار و رونمایی از تندیس و نامگذاری یکی از معابر عمومی گناباد به نام این استاد بنام خوشنویسی کشور از بخش های همایش مزبور خواهد بود.
وی گفت: موافقت های اولیه برای برگزاری همایش خواجه اختیار منشی گنابادی از مراجع مربوط دریافت شده و زمان و سطح برگزاری آن بزودی اطلاع رسانی می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد همچنین گفت: امسال برای نخستین بار سه گروه نمایشی گناباد به ثبت رسیده و برای برخورداری از حمایت های مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفتند.
مهدوی مقدم گفت: امسال سه فیلم تولیدی انجمن سینمای جوانان گناباد به جشنواره های بین المللی راه یافت و سه فیلم دیگر نیز در این مرکز در حال ساخت است.
وی با اشاره به اینکه خیران تاکنون توجه کافی به رفع کمبودها و توسعه و رونق فرهنگی این شهرستان نداشته اند، خواستار نقش آفرینی بیشتر آنان در این حوزه شد.
وی تصریح کرد: خیران در کنار مسائل عمرانی، ضمن سرمایه گذاری برای رفع کمبودهای فرهنگی، باید برای کاهش آسیبهای اجتماعی مناطق شهری و روستایی گناباد ایفای نقش کنند.
وی از راه اندازی کاروان هنر با هدف توسعه و رونق فرهنگی، ایجاد نشاط و امید در گناباد در 21 شهریور جاری در روستای گیسور خبر داد.
خواجه اختیار منشی گنابادی مشهورترین و نامدارترین خوشنویس خط تعلیق قرن دهم هجری است که تحول و توسعه کمی و کیفی خط تعلیق مرهون تلاشهای وی است.
این استاد مشهور خوشنویسی در نیمه دوم سده دهم هجری در هرات به خوشنویسی اشتغال داشت و آثار فراوانی از وی در موزه ها، کتابخانه ها و مجموعه های خصوصی ایران و جهان به یادگار مانده است.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
7545/2095/5132
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.