علی اکبر خاکشور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش پروژه های عمرانی نیز حفر چاه نیمه عمیق آب شرب برای شترهای منطقه در محله سیناب بخش انابد با هزینه 365 میلیون ریال و مرمت و تیغ زنی راه های عشایر به طول 350 کیلومتر در 2 نوبت با هزینه 250 میلیون ریال انجام شده است.
وی با اشاره به پیگیری بند 5 آیین نامه ساماندهی عشایر از طریق سایر ادارات شهرستان اظهار کرد: در این راستا پنج میلیارد و 175 میلیون ریال اعتبار دولتی و پنج میلیارد و 610 میلیون ریال تسهیلات هزینه شده است.
وی نقش عشایر در تولید را مهم ارزیابی کرد و گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به عشایر پروژه های خدماتی متنوع اجرا شده که تأمین و توزیع چهار هزار و 847 تن جو با هزینه 49 میلیارد و 439 میلیون ریال و تأمین و توزیع هزار و 472 تن کنسانتره با هزینه 15 میلیارد و 456 میلیون ریال از جمله آنهاست.
خاکشور افزود: این اداره همچنین نسبت به تأمین و توزیع 176 تن ذرت با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریال، تأمین و توزیع هزار و 130 تن آرد با هزینه 9 میلیارد و 887 میلیون ریال و تأمین و توزیع 321 تن سبوس با هزینه یک میلیارد و 913 میلیون ریال اقدام کرده است.
وی از تخصیص 11 میلیارد و 830 میلیون ریال تسهیلات از محل بانک توسعه تعاون و پنج میلیارد و 700 میلیون ریال از محل ماده 10 ـ 12 به شرکت تعاونی عشایری شهید هاشمی نژاد برای تأمین مایحتاج عشایر خبر داد.
مدیر اداره امور عشایر بردسکن به اقدامات فرهنگی انجام شده در مناطق عشایری این شهرستان اشاره کرد و گفت: اعزام مبلغ به مناطق عشایری در دهه اول محرم و ماه مبارک رمضان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی و اعزام مبلغه به مناطق عشایری ویژه زنان عشایر با همکاری حوزه علمیه بانوان بردسکن در طول سال از جمله این اقدامات است.
وی افزود: در راستای اقدامات فرهنگی با همکاری شورای زکات شهرستان نسبت به تأمین و توزیع کتاب و لوازم تحریر تعدادی از دانش آموزان عشایر اقدام شده است.
عشایر بردسکن با بیش از 850 خانوار، حدود 90 هزار راس دام سبک و هزار و 700 نفر شتر را در اختیار دارند.
این شهرستان از نظر جمعیت عشایر و شمار دام آنان و پراکندگی مناطق عشایری، رتبه نخست را در استان خراسان رضوی دارد.
شهرستان 76 هزار نفری بردسکن در 273 کیلومتری مشهد واقع است.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.