به گزارش ایرنا بابک دین پرست روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان سبزوار افزود: با این اعتبار تامین سرمایه در گردش برای 10 هزار بنگاه اقتصادی و بازسازی پنج هزار واحد اقتصادی انجام گرفته و تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل 6 هزار طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد نیز پرداخت می شود.
وی گفت: سال گذشته نیز 160 هزار میلیارد ریال برای تکمیل و رونق بخشی به 12 هزار واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد تخصیص یافته بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور افزود: امسال 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور ثبت شده که یک میلیارد و 50 میلیون دلار آن سهم خراسان رضوی است.
او ادامه داد: اعطای تسهیلات رونق تولید علاوه بر حوزه صنعت و معدن برای رونق طرح های حوزه کشاورزی و گردشگری نیز که مورد تایید ستاد اقتصاد مقاومتی قرار گرفته، ابلاغ شده است.
معاون وزیر کشور گفت: در راستای افزایش تولید و رونق اقتصادی، ایجاد مرکز فوریت های رسیدگی به واحدهای بحرانی پیشنهاد شده تا به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی برسد.
دین پرست افزود: برای توسعه ارتباطات اقتصادی منطقه ای با کشورهای همسایه، کمیته روابط اقتصادی خارجی زیر نظر ستاد وزارت امور خارجه تشکیل شده و توافقی سه جانبه بین وزارتخانه های اقتصاد، کشور و امور خارجه برای شناسایی واحدهای سرمایه گذاری خارجی در ایران و سرمایه گذاری اتباع ایرانی در 15 کشور همسایه ایجاد شده است.
معاون وزیر کشور گفت: 66 طرح سرمایه گذاری اتباع خارجی در 12 استان با سرمایه گذاری 282 میلیون دلار اجرا شده و 36 طرح سرمایه گذاری اتباع خارجی نیز با اعتبار 240 میلیون دلار در حال تکمیل است.
وی ادامه داد: میانگین مشارکت اقتصادی در کشور در بهار امسال حدود 40،6 درصد و در خراسان رضوی 45،3 درصد بوده است که از میانگین کشوری بالاتر است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: در هفته دولت 190 طرح اقتصادی توسط بخش خصوصی در بخش های صنعت و کشاورزی با اعتبار 450 میلیارد تومان و اشتغال سه هزار و 600 نفر در حال بهره برداری است.
علی رسولیان افزود: تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده در خراسان رضوی نسبت به سال 92 حدود 10 برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: برای رونق تولید در بخش های مختلف، پارسال ماشین آلات به ارزش 37 میلیارد دلار و امسال به میزان 92 میلیارد دلار از خارج کشور وارد استان خراسان رضوی شد.
رسولیان با اشاره به خودکفایی گندم در کشور افزود: برای مصرف 16 ماه آینده استان خراسان رضوی گندم ذخیره سازی شده و تاکنون چهار هزار و 670 تن کلزا از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته 43 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: سال گذشته به یک هزار و 863 واحد تولیدی نیمه تمام حدود 12هزار و 360 میلیارد ریال تسهیلات از طریق طرح بهین یاب پرداخت شد.
رسولیان با اشاره به فعالیت 150 شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی افزود: سال گذشته این شرکت ها 10 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کردند.
وی گفت: امسال 192 پروژه اقتصادی مقاومتی در استان تعریف شده و 371 طرح عمده سرمایه گذاری با اعتبار 17 هزار و 297 میلیارد تومان با اشتغالزایی 21 هزار نفر تا سال 97 به بهره برداری می رسد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: بر اساس سرشماری سال 95 نرخ فعالیت و مشارکت در این شهرستان 39 درصد و میزان اشتغال 90 درصد است.
احمد برادران افزود: 52 درصد اشتغال شهرستان سبزوار در حوزه خدمات، 27 درصد بخش صنعت و 20 درصد در بخش کشاورزی است.
وی ادامه داد: دفتر سرمایه‌گذاری شهرستان سبزوار نیز فعال شده که در تسهیل و روان سازی فرایندهای صدور مجوز و جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی موثر است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **‌ انتشار دهنده:‌علی اصغر ایزدی
8145/7500/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.