به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل توسعه سوئیچ تلفن ثابت، توسعه و تأسیس ADSL ، توسعه فیبر نوری، BTS SOWAP ، بی.تی.اس 3G و بی.تی.اس 4G می باشد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: مفتخریم در دولت دوازدهم بتوانیم ابزارهای ارتباطی روز دنیا را برای مردم کشور فراهم آوریم.
برات قنبری افزود: ارتباطات امروزه برای ما امنیت آور است و برای ایجاد امنیت بیشتر، گسترش یافته است.
وی اظهار کرد: زیر ساخت فعلی شبکه‌ های ما قدیمی است که با اجرا شدن طرح های جدید مخابراتی در خراسان رضوی، محدودیت سرعت اینترنت در این استان حذف می ‌شود.
وی یکی از اساسی‌ ترین تکنولوژی ‌ها در زیرساخت را فیبر نوری دانست و گفت: براساس قول وزیر ارتباطات، طی 18 ماه آینده در هیچ نقطه روستایی مشکل ارتباطی نخواهیم داشت.
قنبری افزود: در این مدت مشکل آنتن دهی موبایل رفع و ارتباط با کیفیت و سرعت بیشتر انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: ناگزیریم برای کاهش هزینه ‌ها به فناوری ‌های جدید روی بیاوریم، و اکنون به نسل پنج که دارای سرعت بیشتری است فکر می ‌کنیم اما برای رسیدن به این سرعت باید بر روی زیر ساخت‌ ها کار شود.
وی با بیان اینکه وضعیت استان خراسان رضوی در این زمینه وضعیت خوبی نیست، گفت: این استان از این نظر رتبه 17 را در میان استانهای کشور دارد.
قنبری افزود: برای رسیدن به اهداف الگوی توسعه باید موانع مشخص و شناسایی شود.
وی با بیان اینکه 50 درصد ای.دی.اس.ال در کشور مربوط به بخش خصوصی است اظهار کرد: شرکت‌ های خصوصی به شهرها رونق داده و اشتغال ایجاد می ‌کنند.
مرکز شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.