حسین ابراهیمی کردیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان بیش از 400 نفر از بانوان زیر پوشش نهادهای حمایتی بجستان با تسهیلات و حمایتهای دولت به قالیبافی مشغول شدند.
وی رشد قابل توجه در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی ، بهداشت و درمان ، راهها ، آبرسانی به شهرها و روستاها، توسعه روستایی و تامین زیر ساختهای توسعه ای را از خدمات مهم دولت یازدهم در بجستان ذکر کرد.
وی اظهار کرد: در زمینه کشاورزی و آبیاری تحت فشار در این مدت 63 میلیارد ریال هزینه شده که در سه سال گذشته 930 هکتار و امسال با رشد قابل توجه نسبت به سه سال قبل حدود یک هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان زیرپوشش این سیستم آبیاری قرار گرفتند.
وی گفت: برای ارائه خدمات بهتر به کشاورزان و استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی با سرمایه 100 میلیارد ریال در آینده نزدیک در بجستان آغاز به کار می کند که 49 درصد اعتبارات آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تامین می شود.
ابراهیمی رشد اعتبارات را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بجستان دانست و گفت: اعتبارات تملک دارایی های این شهرستان از 70 میلیارد ریال در سال 1395 به بیش از 110 میلیارد ریال در سالجاری افزایش یافته که نشان دهنده نگاه خاص دولت به مناطق کمتر توسعه یافته و تلاش برای توازن منطقه ای است.
به گفته وی طی هفته دولت 16 طرح با هزینه بیش از 35 میلیارد ریال در شهرستان بجستان به بهره برداری می رسد.
این شهرستان در 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.