امام جمعه موقت مشهد در این مراسم گفت: ایمان و فداکاری شهیدان از اندیشه تشیع و حسین(ع) سرچشمه گرفته است. اگر ما حسینی و عاشورایی نمی شدیم و عشق به شهادت در جامعه رشد نمی کرد اینگونه با قدرت در صحنه ظاهر نمی شدیم.
حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه افزود: امروز نیز مانند دوران دفاع مقدس شهید می دهیم اما با درجه ای ترقی این بار از حرم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق دفاع می کنیم.
وی گفت: عاملی دیگر که این شهادتها و رشادتها را بوجود آورد دامن پاک مادران است. شهدا از این دامان پاک به معراج پرواز کردند و به این دلیل است که دنیا تلاش می کند دامن پاک زن ایرانی بی ادعا و با ایمان را آلوده کند.
او ادامه داد: نمی توان شیعه بود اما استکبارستیز نبود. شیعه نمی تواند در برابر آمریکا بی تفاوت و یا انتظار تعامل و رابطه با آمریکا را داشته باشد. شهدای ما نیز این روحیه استکبارستیزی را داشته اند.
همچنین دراین آئین از خانواده جمعی از شهدای مشهدی مدافع حرم تجلیل شد.
شهید محمد بهاری متولد 1343 مشهد پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خود را در سپاه آغاز کرد و به جبهه های جنگ اعزام شد. وی به عنوان فرمانده واحد تخریب تیپ ویژه شهدا در تاریخ 10 شهریور 65 در منطقه حاج عمران، عملیات کربلای 2 پس از 6 سال حضور مستمر در جبهه ها در سن 22 سالگی به مقام رفیع شهادت نایل آمد. پیکر مطهر این شهید در مزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد مدفون است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.