به گزارش ایرنا بنا بر مجوز صادر شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که اعلام عمومی نیز شده این کنسرت بنا است روز جمعه، ششم مردادماه در قوچان برگزار شود که از چند روز پیش فروش بلیت های آن نیز آغاز شده است.
دادستان عمومی و انقلاب قوچان، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص شایعات منتشر شده مبنی بر تعویق در برگزاری این کنسرت، گفت: کنسرت موسیقی شهرام و حافظ ناظری، به دلیل نامناسب بودن مکان در نظر گرفته برای برپایی آن به تعویق افتاده است.
رمضانعلی آذری افزود: صرف‌نظر از اینکه در انتخاب سالن ورزشی کارگران برای برگزاری این کنسرت موسیقی، برخی مسائل امنیتی و ترافیکی نادیده گرفته شده، در زمینه چینش خانواده‌ها و مدعوین مراسم نیز از سوی برگزار کنندگان برنامه‌ریزی درستی صورت ‌نگرفته است.
وی در عین حال با بیان اینکه مشکلات یاد شده به معنای سهل‌انگاری نهاد خاصی در انجام ‌وظایف خود نیست، تصریح کرد: برنامه‌ریزی سریع و آنی این برنامه، موجب بروز این مشکلات و در نهایت به تعویق افتادن برگزاری برنامه تا زمان تعیین مکان مناسب برای آن شد.
آذری با اشاره به اینکه دادستانی و شورای فرهنگ عمومی قوچان با اصل برگزاری موسیقی سنتی، به ‌عنوان یکی از مطالبات به‌حق مردم مشکلی ندارند، گفت: اجرای موسیقی صحنه‌ای یک نیاز است اما باید مکان مناسب برای آن پیش‌بینی شده و برنامه بر اساس مقررات و قانون برگزار شود.
وی با اشاره به یک بار تغییر محل برگزاری این کنسرت از سالن ورزشی معلم به کارگران، افزود: در مکان قبلی پیش‌بینی‌ شده نیز به مباحث امنیتی و ترافیکی توجه نشده بود که فرمانده انتظامی این شهرستان به دلیل اسکان و استقرار زائران و گردشگران عبوری در حاشیه این مکان با آن مخالفت کرد.
حمید ضیائی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان در پی تماس خبرنگار ایرنا، از عدم ابلاغ کتبی دستوری مبنی بر به تعویق افتادن این کنسرت خبر داد.
افشین تحفه گر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: تمامی مجوزهای لازم برای اجرای این برنامه صادر شده و تاکنون هیچ ابلاغیه رسمی در خصوص لغو و یا به تعویق افتادن این برنامه به ما نرسیده است.
میکائیل محمدی، مسئول برگزاری این کنسرت موسیقی در قوچان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمامی مجوزهای لازم برای برگزاری این کنسرت از مراجع قانونی مربوط از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اماکن گرفته شده است پس دلیلی برای لغو و یا تعویق آن وجود ندارد.
بنا بر آنچه اعلام شده، شهرام ناظری، از استادان آواز ایران و فرزندش 'حافظ'، جمعه ششم مردادماه؛ با اجرای زنده 'آواز پارسی' در 2 نوبت در سالن ورزشی کارگران قوچان به روی صحنه می‌روند.
شهرستان 180 هزار نفری قوچان در 137 کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7501/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.