سید جواد حسینی روز دوشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان افزود: خراسان رضوی با 500 خبرنگار؛ قطب دوم رسانه ای کشور محسوب می شود.
وی خواستار ایجاد میز گفت وگوی دولت و رسانه ها شد و اضافه کرد: راه اندازی میز گفت و گوی دولت و رسانه ها و برگزاری و ساماندهی نشست های خبری در این چارچوب می تواند نتیجه موثری در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و تعامل بخش های مختلف ایفا کند.
وی با بیان اینکه جهان امروز، جهان رسانه هاست، گفت: در واقع رسانه ها تعیین کننده روابط حکومت ها، اقتصاد و مباحث بین دولت و ملت ، تولید سلامت اجتماعی و ایجاد غنای فرهنگی جامعه هستند به همین دلیل استانداری نیز برای هر اقدام و حمایتی آمادگی دارد.
وی عنوان کرد : دولت باید با تقویت رسانه ها در واقع به توسعه و رشد جامعه کمک کند و در این مسیر رسانه های همراه و منتقد هر دو باید حضور داشته باشند .
وی با بیان اینکه یکی از ضرورت های حوزه رسانه ای داشتن تشکل صنفی قوی است افزود : در خراسان رضوی خانه مطبوعات استان طی سال های اخیر قوت یافته و می تواند نقش موثری در تعاملات رسانه ای با بخش های مختلف دولتی و خصوصی و مردم ایفا نماید.
وی عنوان کرد: این مجموعه به عنوان یک تشکل صنفی در کنار این مباحث و کارکردها می تواند زمینه گفت و گو و اطلاع رسانی با بسیاری از مسئولان کشوری و بین المللی را که سالانه به مشهد الرضا (ع) سفر می کنند؛ فراهم کند.
وی اظهار کرد: این مجموعه می تواند ظرفیت رسانه ای استان را برای معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و شهری که کارکردی بین المللی دارد بر مبنای دیپلماسی رسانه ای وجهه همت خود قرار دهد.
وی گفت: خانه مطبوعات همچنین برای معرفی و ارتقاء ظرفیت رسانه های استان باید دستاورد مطبوعات را در قالب جشنواره ها ،همایش ها و نمایشگاه هایی ارائه دهد .
وی با تاکید برضرورت آموزش های حرفه ای خبرنگاران و ارتقاء سطح علمی آنان گفت: خانه مطبوعات بیش از همه باید در حمایت از فعالان این عرصه نقش ایفا کند و استانداری نیز موضوع تعیین مکانی برای خانه مطبوعات را پیگیری می کند.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز گفت: این استان بعد از تهران قطب رسانه ای کشور است و تقریبا همه شهرستان های استان دارای هفته نامه یا دوهفته نامه هستند که در اطلاع رسانی و تعامل دوجانبه موثر می باشد.
سید جلال فیاضی افزود : امروز رسانه ها به سمت محلی شدن پیش می روند و در این میان شهر مشهد و خراسان رضوی از نظر نیروی تخصصی رشد خوبی یافته و ظرفیت های قابل توجهی دارد.
وی با بیان اینکه جامعه رسانه ای و خبرنگاران خوبی در استان وجود دارد ، گفت : رسانه ها و خبرنگاران استان از نجیب ترین فعالان رسانه ای کشور از نظر دلبستگی به نظام، انقلاب، رهبری و کشور هستند که با محدودیت ها و تنگناهای بسیار تلاش می کنند نقش موثر خود را به بهترین شکل ایفا نمایند .
وی عنوان کرد: رسانه ها اعم از منتقد و همراه همواره یک فرصت هستند و مسئولان و متولیان امر باید این ظرفیت را فرصتی برای پیشبرد جامعه بدانند و در تعامل با آن در راستای توسعه کشور و استان گام بردارند.
وی افزود: امروز باید دستگاه ها به نحو مطلوب از ظرفیت رسانه ای استان استفاده کنند و با وجود آنکه ارتباط خوبی بین مسئولان استان و رسانه ها وجود دارد اما باز هم گلایه هایی درمورد نحوه و میزان این تعاملات وجود دارد.
وی با اشاره به گذشت بیش از 16 سال از تاسیس خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت : خانه مطبوعات استان هنوز خانه ندارد و در این راستا نیاز به حمایت و مساعدت جدی استانداری و مسئولان استان است.
به گفته وی ، بسیاری از امور را می شود به خانه مطبوعات استان واگذار کرد و در این راستا این خانه ظرفیت برگزاری همایش ها و ایجاد ستادهای اطلاع رسانی را در سطح مشهد و استان دارند.
وی با گلایه از تعاملات استانداری و هیات مدیره قبلی خانه مطبوعات استان ، گفت : انتظارما در این دوره همکاریهای بیشتر از سوی استانداری با این تشکل صفی رسانه است
خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
1906/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.