به گزارش ایرنا، مهدی علی نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی سال های اخیر جمهوری اسلامی ایران عنوان قهرمانی یا نایب قهرمانی مسابقات مختلف ووشو در رده های سنی گوناگون را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه تیم ملی ووشو ایران در مسابقات جهانی روسیه نیز برای کسب عنوان قهرمانی به میدان می رود، اظهار کرد: در رده های سنی پایه نیز ورزشکاران ایرانی در این رشته مدال های رنگارنگ از آن خود کرده اند.
وی گفت: در عرصه استعدادیابی این رشته نیز برنامه های ارزشمند در حال اجراست و ورزشکاران بسیار در طول سال برای حضور در رده های مختلف سنی این رشته شناسایی می شوند.
علی نژاد با بیان اینکه هم اکنون سه مربی چینی در ایران مشغول فعالیت هستند افزود: شرکت در مسابقات جهانی فرانسه و مسابقات آسیایی از مهم ترین برنامه های فدراسیون ووشو در سال جاری است که برای آن ها مسابقات و اردوهای متنوع در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: همچنین مقرر شده است مسابقات قهرمانی کشور این رشته در رده های سنی مختلف بهمن ماه سال جاری در مشهد برگزار شود.
وی گفت: این مسابقات به عنوان مسابقات انتخابی تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی 2018 برزیل برگزار خواهد شد.
علی نژاد افزود: خانه ووشو خراسان رضوی نیز تا پایان سال جاری در مشهد افتتاح می شود که می تواند دستاورد های بسیار ارزشمند برای توسعه رشته ووشو در این استان داشته باشد.
وی فعالیت های صورت گرفته در خراسان رضوی در این زمینه را بسیار مطلوب دانست و اظهار کرد: هیات ووشو این استان سال گذشته رتبه چهارم را در میان استان های کشور کسب کرد و طی سال های اخیر همیشه جزو هیات های برتر کشور بوده است.
وی گفت: ورزشکاران خراسان رضوی در رده های سنی مختلف عضو تیم ملی بوده اند و توانسته اند در رقابت های مخلتف مدال کسب کنند.
رئیس فدراسیون ووشو افزود: در سال گذشته 52 هزار و 500 ورزشکار کشور در رشته ورزشی ووشو بیمه شده اند که نسبت به سال قبل از آن 17 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه ووشو این استان از سطح کمی و کیفی قابل قبول برخوردار است، گفت: افتتاح خانه ووشو می تواند شرایط بهتری را برای ورزشکاران این رشته در استان فراهم کند.
کوروش صبوریان افزود: حدود 80 درصد ساخت خانه ووشو در مشهد به پایان رسیده است.
وی همچنین به ظرفیت های خراسان رضوی برای میزبانی از مسابقات ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: به بهترین شکل ممکن از مسابقات ووشو قهرمانی کشور در مشهد میزبانی خواهیم کرد.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.