نورالله قائمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرحهای جمع آوری و تصفیه فاضلاب روستایی در شهرستانهای تربت حیدریه، تربت جام، چناران و نیشابور با اختصاص زمین آغاز شده اند.
وی ادامه داد: در شهرستان تربت حیدریه دو طرح جمع آوری فاضلاب روستایی اجرا می شود و برای بقیه شهرستانها هر کدام یک طرح در نظر گرفته شده است.
معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: اجرای طرحهای فاضلاب در روستاها با استفاده از وام بانک توسعه اسلامی از چند سال پیش در حال پیگیری بود که با تحویل زمین عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
وی کل اعتبار تخصیص یافته برای اجرای پنح طرح شبکه فاضلاب را در روستاهای خراسان ضوی از محل وام بانک توسعه اسلامی را 350 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: شاخص کنونی برخورداری سامانه دفع و تصفیه فاضلاب در روستاهای خراسان رضوی زیر یک درصد و این میزان از میانگین کشوری کمی بالاتر است.
قائمی افزود: طرحهای فاضلاب تاکنون در روستاهای کلات شهرستان گناباد، زرقان شهرستان جغتای و روستای سلیمانیه شهرستان فیروزه اجرا شده است و دو طرح نیز در روستاهای میامی و بیدلی به ترتیب در شهرستانهای مشهد و زاوه در حال اجرا است.
2 هزار و 451 روستا با جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفر زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی قرار دارند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.