به گزارش ایرنا، محمد هادی ضیایی مهر روز چهارشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی افزود: توسعه راه آهن در این استان کمک شایانی به توسعه صنایع و واحدهای تولیدی در زمینه صدور کالا داشته به گونه ای که هم اکنون 50 درصد صادرات ریلی کشور به آسیای مرکزی در خراسان رضوی بارگیری می شود.
وی اظهار کرد: تلاش راه آهن خراسان برای توسعه مسیر ریلی سرخس و پایانه ریلی این منطقه در توفیق های مزبور نقش بسزایی داشته است.
وی گفت: افزایش ظرفیت راه آهن سرخس، توسعه ایستگاه و تقویت بخش تعویض بوژی این ایستگاه از جمله اقدامات سخت افزاری در این زمینه می باشد به گونه ای که ظرفیت تعویض بوژی ایستگاه مزبور از 100 واگن در روز به 400 واگن ارتقا یافته است.
ضیایی مهر افزود: کاهش 15 تا 50 درصدی تعرفه جابجایی کالای ترانزیتی و راه اندازی قطار سرخس - بندر عباس از جمله اقدامات نرم افزای مجموعه راه آهن خراسان است.
وی اظهار کرد: مجموع این اقدامات موجب کاهش زمان سیر قطارها در این مسیر از یک هفته به 53 ساعت شده است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت و جذابیت سفرهای ریلی برای اقشار مختلف مردم گفت: ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام و سخنگوی رسانه ای کشور، در انعکاس تلاشهای مجموعه های مختلف دولت نقش بسزایی دارد.
شاهین فرشاد افزود: دراین راستا خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی جایگاه ویژه ای داشته و از نظر تعداد تولیدات خبری در استانها رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: اطلاع رسانی در حوزه راه آهن مورد توجه این رسانه است و با توجه به اینکه مردم با خدمات این حوزه از جمله بخش غیر مسافربری آن آشنایی کافی ندارند، آگاه سازی در این زمینه را پیگیری می کنیم.
در این دیدار که در مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، مدیر کل راه آهن خراسان گزارش مفصلی از فعالیتهای راه آهن در این استان ارائه کرد که در آینده منتشر می شود.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.