سید حجت طباطبایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سالنها در چارچوب انعقاد تفاهم نامه استانداری خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در یکی از مجتمعهای تجاری مشهد راه اندازی می شوند.
وی ادامه داد: ساخت 10 سالن سینما تاکنون 50 درصد پیشرفت داشته و بر اساس برنامه ریزیهای بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسند.
او گفت: سال 1392 در آغاز فعالیت دولت یازدهم تعداد 'سالنهای سینما' در خراسان رضوی 43 باب بود اما ظرف این مدت تاکنون به 52 سینما افزایش یافته و شمار سینماهای استان با رشد 13 درصدی از 31 به 35 مورد رسیده است.
رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در خصوص راه اندازی موزه سینما نیز پیگیریهای لازم انجام شده و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی این موزه راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره های مختلف، کارگاههای آموزشی و توسعه زیرساختهای جمله فعالیتهای اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سال جاری است.
او همچنین گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم فجر به زودی در مشهد راه اندازی می شود. این اقدام بعد از برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی را به همراه داشته باشد.
طباطبایی افزود: جشنواره فیلم و عکس خراسان نیز نیمه دوم شهریور آتی در سرخس با حضور فعالان عرصه فیلم و عکس برگزار می شود.
وی در ادامه همچنین گفت: پارسال مجوز ساخت 48 فیلم 60 دقیقه ای و پنج فیلم 90 دقیقه ای در شورای ساخت و بازبینی فیلمهای سینمایی خراسان رضوی صادر شده است.
٤٦ سالن سینما، ٤٨٨ موسسه فرهنگی، هنری و قرآنی، ١٦٧٩ کانون فرهنگی و هنری مساجد، ٢٢١ نشریه، ٢٧٤ چاپخانه و صنایع وابسته، ٤٤١ ناشر فعال و ٥٣٤ کانون آگهی و تبلیغات در خراسان رضوی فعالیت دارند. در این میان کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای هشت سالن سینما است.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.