به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی روز یکشنبه در نشست پشتیبانی اردوهای جهادی تربت حیدریه، هدف از برگزاری اردوهای جهادی را محرومیت زدایی از چهره روستاهای مناطق محروم و تبیین و ترویج فرهنگ کار و تلاش ذکر کرد.
وی افزود: این جهادگران بسیجی از اقشار دانش آموزی، دانشجویی، محلات، جامعه زنان، متخصصان و جامعه پزشکی هستند که 22 تیرماه به نواحی محروم روستایی اعزام می شوند.
وی گفت: این اردوها به مدت 2 ماه در مناطق محروم بخش های کدکن(روستاهای حاج بیگی، دافی و اسفیز و حصار یزدان)، جلگه رخ(روستاهای سرهنگ، رباط میاندشت، جوادیه، کلغری و اسدآباد)، بخش بایگ( روستای خورشبر) و همچنین بخش مرکزی(روستاهای حوض سرخ، شیخ ابوالقاسم، مورشک، کسکک) و نیز مدارس سطح شهر برگزار می شود.
گرایلی افزود: اگر به دنبال مستحکم تر کردن پایه های انقلاب هستیم بهترین راه خدمت به مردم محروم و نیازمند، درک و رفع مشکلات مردم با کمک اردوهای جهادی است.
وی با بیان اینکه تربیت روحیه همکاری و ایثار از دیگر آثار و تبعات برگزاری این نوع اردوها است، گفت: حضور و تعامل مدیران دستگاه های اجرایی در کنار جهادگران بسیجی موثر است و باعث می شود مشکلات و نیازمندیهای مناطق محروم به شکل مطلوب منعکس و در تصمیم گیری های کلان شهری دیده شود.
گرایلی، دیگر اولویت مهم و اساسی جهادگران بسیجی در این اردوها را تبیین گفتمان انقلاب اسلامی عنوان و اظهار کرد: جهادگران با تبیین گفتمان انقلاب و آرمان های امام، دغدغه ها و مطالبات رهبری و خدمت به محرومان جامعه، پیام انقلاب را به دورترین و محروم ترین نقاط می رسانند.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تربت حیدریه نیز اردوهای جهادی را تداعی گر ایثار و ازخودگذشتگی مردم در دوران دفاع مقدس خواند و گفت: در دهیاری ها و بخشداری ها ظرفیت های بالقوه خوبی وجود دارد که باید برای خدمت در قالب اردوهای جهادی به کار گرفته شود.
رجبعلی علی نیا افزود: بخشداران باید از طریق بازدیدهای لحظه به لحظه نیازهای مناطق محروم را رصد کنند تا بر اساس این نیازسنجی، اقدامات عمرانی اجرا شود.
همه ساله در تربت حیدریه بین 18 تا 20 گروه اعم از دانشجویی، دانش آموزی، جامعه زنان، پزشکی و محلات در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند.
شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ و چهار شهر، هشت دهستان و حدود 150 روستا می باشد.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
حدود 70 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.