هاشم نقیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پنج هکتار عرصه در خراسان رضوی زیر کشت گلخانه ای با استفاده از فناوری برتر می باشد. بر این اساس این استان از نظر سطح زیر کشت این نوع گلخانه ها و نیز گلخانه های هیدروپونیک(پیشرفته) جزو استانهای برتر کشور محسوب می شود.
وی سطح کلی کشت گلخانه ای را در خراسان رضوی 240 هکتار اعلام و بیان کرد: از این نظر استان رتبه دهم را به لحاظ توسعه گلخانه ها در کشور داراست.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در قالب برنامه توسعه امسال افزایش 100 هکتاری سطح زیر کشت گلخانه ها پیگیری می شود.
وی گفت: عمده محصولات زیر کشت در گلخانه های خراسان رضوی با حدود 185 هکتار شامل سبزیجات و صیفیجات شامل خیار، گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان است.
نقیبی افزود: سطح کشت گیاهان زینتی، گلهای پرورشی و آپارتمانی 45 هکتار و مساحت زیر کشت گیاهان دارویی و توت فرنگی نیز در خراسان رضوی10 هکتار است.
وی همچنین ایجاد اشتغال در گلخانه ها را مطلوب توصیف و بیان کرد: در این چارچوب هر هکتار بین هشت تا 10 اشتغال دائم و مستقیم و برای چهار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود.
700 واحد کشت گلخانه ای در خراسان رضوی دایر است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.