حجت الاسلام جمال ایزدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات سراسری قرآن کریم در چهار بخش آوایی انفرادی، معارفی، تواشیح و همخوانی و جنبی مشتمل بر 16 رشته برگزار می شود.
وی بیان کرد: امروز آزمون کتبی مرحله شهرستانی بخش معارفی این دوره از مسابقات با حضور چهار هزار و 860 نفر مرد و زن بالای 18 سال که از طریق سایت مربوطه ثبت نام کرده بودند، در 28 مرکز شهرستان خراسان رضوی برگزار گردید.
وی اظهار کرد: رشته های بخش معارفی این دوره از مسابقات شامل تفسیر سوره های رعد و یوسف، حفظ موضوعی قرآن کریم شامل 100 آیه مربوط به سبک زندگی اسلامی، حفظ معارف و احادیث شامل 80 حکمت از نهج البلاغه است که شرکت کنندگان در این رشته ها با یکدیگر به رقابت پرداختند.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: نتایج این دوره از مسابقات تا پایان هفته آینده اعلام می شود و کسانی که حد نصاب امتیاز را کسب کرده باشند، در مرحله استانی این دوره از مسابقات که در مرداد ماه امسال با محوریت شهرهای مشهد، تربت حیدریه و سبزوار برگزار می شود، حضور می یابند.
مسابقات سراسری قرآن کریم هر ساله به صورت فراگیر از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در همه استان های کشور به منظور انجام فعالیتهای شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی و افزایش میزان حافظان این کتاب آسمانی برگزار می شود.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.