رضا صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد در پنج گروه آموزشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبانهای خارجه شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: 47 هزار و 814 نفر از شرکت کنندگان را دختران و 33 هزار و 630 نفر را پسران تشکیل می دهند.
کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه 15 تیر و گروه آزمایشی هنر عصر پنجشنبه 15 تیر برگزار می شود. زمان برگزاری کنکور دو گروه آموزشی علوم تجربی و زبانهای خارجی نیز به ترتیب صبح و عصر جمعه 16 تیر ماه است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین گفت: امسال تعداد شرکت کنندگان در کنکور افزایش چشمگیر و غیرقابل پیش بینی در کشور داشت. 930 هزار شرکت کننده در کنکور سال 96 شرکت می کنند که این رقم نسبت به پارسال افزایش 70 هزار نفری را نشان می دهد.
وی دلیل این افزایش را فراهم شدن امکان شرکت دوباره در کنکور برای مقطع لیسانس دانست و در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور اظهار کرد: همانند سال گذشته 25 درصد دروسی که به صورت نهایی در پایه سوم و پنج درصد دروسی که به صورت نهایی در پیش دانشگاهی برگزار می شود در نتیجه کنکور موثر است.
خراسان رضوی دارای 11شهرستان حوزه برگزاری کنکور است. دانش آموزان خراسان رضوی در کنکور سال 95 موفق به کسب چهار رتبه کشوری به شرح رتبه نخست و دوم در رشته علوم تجربی و رتبه ششم و دهم رشته علوم انسانی شدند.
خراسان رضوی دارای یک میلیون و 200 هزار نفر دانش آموز است که حدود 9 درصد جمعیت دانش آموزی کل کشور را تشکیل می دهد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.