حجت الاسلام محمد احمدزاده روز سه شنبه در جمنع خبرنگاران افزود: برنامه ریزی صحیح، منطقی و متناسب با روحیه جوانان و نوجوانان موجب جهت دهی و ارتقای سطح معرفتی و حرکتهای علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، مذهبی و سیاسی آنان است.
وی اظهار کرد: به همین منظور امسال برای هفتمین سال متوالی، طرح تابستانی نشاط معنوی سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف غنی سازی و هدف بخشی به اوقات فراعت نوجوانان و جوانان در جوار آستان مقدس و نورانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می شود.
وی گفت: ثبت نام برای شرکت در طرح نشاط معنوی برای عموم افراد به ویژه دانش آموزان در رده سنی هفت تا 18 سال از ابتدای تیر ماه آغاز شده و تا 17 ماه جاری ادامه دارد که پیش بینی می شود پنج هزار نوجوان و جوان در این طرح شرکت کنند.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: طرح نشاط معنوی شامل کلاس های آموزشی، برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و ویژه برنامه های دهه کرامت است که از 17 تیر ماه تا 26 مرداد ماه در بقاع متبرکه استان برگزار می شود.
وی کلاس های آموزشی این طرح را در موضوعات حفظ آیات قرآن کریم، حفظ سوره مبارکه واقعه، محتوای کتاب نشاط معنوی، مباحث تربیتی و اخلاقی، مهارت های زندگی، سبک زندگی اسلامی، هنری و مهارتی، احکام و ورزشی ذکر کرد.
وی گفت: برنامه ها و فعالیت های فرهنگی طرح نشاط معنوی شامل برگزاری خیمه های معرفت، زیارت بقاع امامزادگان، روایتگری رشادت های شهدای انقلاب اسلامی، تعامل با سایر دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش، بسیج، کانون های مساجد، حوزه علمیه، ورزش و جوانان و برگزاری بیش از 100 غرفه در خیمه های معرفت بیش از 30 بقعه متبرکه می باشد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در طرح نشاط معنوی این استان بیش از 80 نفر از روحانیون، استادان، سخنرانان و کارشناسان برجسته مشارکت دارند.
وی اظهار کرد: از آنجا که دهه کرامت با اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه تقارن خواهد داشت برنامه هایی از جمله شب شعر، مسابقات فرهنگی، مراسم ویژه بانوان در سالروز ولادت حضرت معصومه (ع)، جشن میلاد حضرت امام رضا (ع)، اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسم ادعیه، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف نیز برگزار خواهد شد.
استان خراسان رضوی دارای 256 بقعه متبرکه است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.