مهدی روزبهانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار به نخستین بودن قرارداد تخصصی ورزشی بین هیات دوچرخ سواری مشهد و شهرداری منطقه 12 اشاره و بیان کرد: طی سالهای گذشته هیچیک از قراردهایی که بین هیات دوچرخه سواری و شهرداری منعقد شده جنبه تخصصی نداشته و فقط در راستای تامین دوچرخه بوده است.
وی افزود: امروز نخستین قرارداد تخصصی در این زمینه منعقد شد و طبق آن همکاری مشترک در خصوص توسعه زیرساختها و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری با استفاده از تمامی ظرفیتهای طرفین به منظور ارتقا سهم دوچرخه سواری از سفرهای درون شهری در سطح منطقه 12 به عنوان پایگاه دوچرخه سواری شهر مشهد انجام می شود.
او ادامه داد: مدت زمان این تفاهمنامه 2 سال است و طبق آن شهرداری باید در خصوص تکمیل و آماده سازی مجموعه ورزشی شهدا برای استفاده رشته تریال و پیست ویژه مردان و زنان اقدام کند.
رئیس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی گفت: طراحی و اجرای مسیرها و پیست دوچرخه سواری شهری با استفاده از آخرین روشهای روز، تجهیز ادارات، دانشگاهها و مراکز عمومی به چرخبند در صورت تامین فصلی اختصاصی توسط ادارات مربوطه از دیگر تعهدات شهرداری در این خصوص است.
وی افزود: استفاده از بوستانها و مجموعه ورزشی شهرداری برای برگزاری جشنواره ها، مسابقات دوچرخه سواری و طراحی و آماده سازی مکان مناسب برای برگزرای مسابقات تریال با همکاری بخش خصوصی از دیگر تعهدات شهرداری منطقه 12 است.
او ادامه داد: در مقابل هیات دوچرخه سواری مشهد نیز باید از تمامی امکانات و ابزار لازم برای شناساندن منطقه 12 به عنوان پایگاه دوچرخه سواری مشهد به منظور توسعه زیرساختها و نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری استفاده کند.
منطقه 12 در راستای توسعه شهر مشهد به سمت غرب در سال 1383 با محدوده ای به وسعت 2154 هکتار و حریم پنج هزار هکتاری تاسیس شد و در اردیبهشت 1392 محدوده منفصل توس که در شمال غربی مشهد واقع شده به مساحت سه هزار و 448 هکتار به این منطقه ملحق شد.
این منطقه لحاظ وسعت مقام نخست را در بین مناطق شهرداری مشهد دارد و حدود 17 درصد مساحت کل این کلانشهر را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.