ابراهیم قربان زاده روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: 24 تن و 461 کیلو گرم تریاک، چهار تن 589 کیلو گرم هروئین، پنج تن و 268 کیلو گرم حشیش و 528 کیلو گرم شیشه از کشفیات مذکور می باشد.
وی، کشف پنج تن مواد پیش ساز صنعتی، 681کیلو گرم مرفین و یک هزار و 304 کیلوگرم سایر مواد مخدر از کشفیات دانست و بیان کرد: حداکثر یکصد و 50 هزار نفر آلوده به مواد مخدر در سطح خراسان رضوی وجود دارد.
وی با بیان اینکه در این مدت 239 مورد درگیری در مناطق هم مرز با افغانستان نیز انجام شده که 63 قبضه سلاح جنگی ضبط و بیش از 900 دستگاه انواع خودرو توقیف شده است افزود: 56باند تهیه و توزیع مواد مخدر و 10 مورد آزمایشگاه تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی و 15 هزار نفر دستگیر شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی ادامه داد: طبق ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر، 720 مرکز مجاز از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح استان وجود دارد که معتادان با مراجعه به آنها نسبت به درمان و بازپروری خود اقدام می کنند.
قربان زاده اظهار کرد: 60 هزار نفر در مراکز درمانی ماده 15 به عنوان خود معرف حضور دارند و فعالیتهای فرهنگی پیشگیری، صیانت اجتماعی، توسعه مشارکتهای مردمی، توسعه خدمات اجتماعی تاثیر زیادی در مقابله با گرایش افراد به سمت اعتیاد دارد.
وی افزود: حدود یکهزار و 700 تا 2 هزار نفر معتاد متجاهر نیز هم اینک طبق ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در مراکز ترک اعتیاد مجاز تحت مداوا قرار دارند که برای هر کدام از آنها روزانه یکصد و 50 هزار ریال هزینه می شود و برای سه هزار نفر بهبود یافته اعتیاد و خانواده آنها نیز در 15 ماه اخیر شغل ایجاد شده است.
وی ادامه داد: از پارسال تا کنون، 349 برنامه رادیویی و تلویزیونی، چهار هزار و 165 کارگاه آموزشی و 804 کلاس پیشگیری از اعتیاد در محیطهای آموزشی و 310 جلسه هماهنگی با دستگاهها در سطح استان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه 75 درصد مواد مخدر کشف شده از مبادی ورودی سایر استانها به مشهد است، اظهار کرد: 70 برنامه در روز جهانی مبارزه با مخدر انجام می شود .
وی افزود: برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، توزیع بسته های فرهنگی آموزشی، ارائه تولیدات و آثار نجات یافته گان از اعتیاد و اجرای تئاترهای خیابانی از جمله این برنامه ها می باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: 26 ژوئن- پنجم تیر ماه - که از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامیده شده ، زمان ابراز عزم سیاسی ملتها در مبارزه با این پدیده شوم بین المللی است.
وی اظهار کرد: به همین مناسبت 12 تیرماه نیز 16 تن انواع مواد مخدر کشف شده غیر دارویی در مشهد امحا می شود.
شعار جهانی امسال برای مبارزه با مواد مخدر: ' اول گوش کن، گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنها است ' می باشد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6012 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.