به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا (ع)، علیرضا رشیدیان در دیدار با مدیرعامل این بنیاد افزود: باید فعالیت ‌های بنیاد در عرصه بین ‌الملل گسترش یابد تا همه ادیان و مذاهب بتوانند از وجود مبارک این امام همام بهره‌ مند شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: باید برای برگزاری باشکوه جشن ‌های دهه کرامت و حضور پرشور مردم در این جشن ‌هااز سالروز میلاد حضرت معصومه ( س ) تا امام رضا (ع ) برنامه ریزی شود.
وی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید در جشن های مردمی دهه کرامت مشارکت کنند و با تقسیم‌ بندی وظایف، فعالیت‌ های مختلفی را در این زمینه انجام دهند.
مدیر عامل بنیاد بین ‌المللی امام رضا (ع) نیز گفت: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در دوره پانزدهم خود در یک جهش ویژه قرار گرفته است.
اکبر شیخ افزود: امسال برای نخستین بار علمای اهل تسنن، نمایندگان اهل سنت و اقلیت ‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی در آیین پایانی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در مشهد مقدس حضور می یابند.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) مظهر وحدت میان مسلمان است، حتی در میان اهل تسنن افرادی همچون مختوم قلی حضور دارند که دو هزار بیت شعر در مدح ضامن آهو سروده است لذا از دوره پانزدهم جشنواره بین المللی امام رضا (ع) تقریب مذاهب اسلامی مورد توجه ویژه است و حتی پیروان بقیه ادیان نیز در جشنواره امام رضا (ع) حضور می ‌یابند.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار داشت: در دوران جدید برنامه‌ های بنیاد بین ‌المللی امام رضا(ع) سعی داریم ابعاد مختلف مغفول مانده شخصیت این امام بزرگوار را به ارادتمندان آن حضرت نشان دهیم.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از افزایش 50 درصدی تعداد برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و افزایش 45 درصدی مجموعه دست اندرکاران این جشنواره در مقایسه با دوره چهاردهم آن خبر داد.
شیخ گفت: جشن‌ های دهه کرامت علاوه بر داخل کشور در 77 کشور جهان نیز برگزار خواهد شد و آیین اختتامیه این جشن ‌ها در مشهد مقدس و در جوار بارگاه رضوی برگزار می شود.
جشنواره بین ‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا (ع) همه‌ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاه ‌چراغ (ع) در عرصه ملی و بین ‌المللی برگزار می ‌شود که افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی‌القعده در قم و اختتامیه آن در 11 ذی ‌القعده در شب میلاد مسعود حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس خواهد بود.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت سریع و فوری اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.