به گزارش ایرنا، علی نوروزی که طی یک سال گذشته به قلل کورزژنفسکایا، کمونیزم، خانتانگری و لنین صعود کرده بود، برای کسب لقب 'پلنگ برفی' فتح قلل کشور پاکستان را هدف قرار داد.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه لقب پلنگ برفی از طرف فدراسیون آسیایی به افرادی داده می شود که قلل بیش از هفت هزار متری را فتح کنند افزود: در برنامه این صعود فتح چهار قله مرتفع پاکستان مد نظر است که در میان آنها قله 'چهوغوری' به عنوان دومین قله مرتفع جهان با ارتفاع هشت هزار و 611 متر وجود دارد.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن فتح قله های 'گاشربروم یک' با ارتفاع هشت هزار و 80 متر، 'گاشربروم 2' با ارتفاع هشت هزار و 34 متر و قله 'برودپیک' با ارتفاع هشت هزار و 51 متر در دستور کار قرار دارد.
نوروزی با بیان اینکه صعود هر یک از قلل یک هفته تا 10 روز به طول می انجامد گفت: طبق برنامه صعود به این قلل 2 ماه طول خواهد کشید.
رئیس هیات کوهنوردی و صعود ورزشی خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این کوهنورد نیشابوری در صورت موفقیت در فتح چهار قله مرتفع پاکستان، پنجمین نفر در جهان خواهد بود که توانسته در یک فصل به این رکورد دست یابد.
محمد زحمتکش با بیان اینکه ورزش کوهنوردی ورزشی حادثه خیز است افزود: نوروزی در این سفر از وسایل ایمنی و با استاندارد بین المللی بهره خواهد برد.
علی نوروزی در صورت کسب لقب پلنگ برفی، ششمین کوهنورد ایرانی خواهد بود که از سوی فدراسیون کوهنوردی آسیا به این افتخار دست یافته است.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.