سیدمهدی کاظمی، چهارشنبه به خبرنگار ایرنا بدون اشاره به نام این چهار مجتمع، افزود: براساس نظر کارشناسان این سازمان، هیچ یک از ساختمان های ادارای تربت حیدریه دارای مشکل حاد و پرخطری از نظر آتش سوزی نیستند.
وی عمده ترین مشکل کنونی آتش نشانی تربت حیدریه را نبود نردبان بلند عنوان و اظهار کرد: با وجود افزایش 2 برابری بودجه آتش نشانی در سال جاری که به 44 میلیارد ریال رسیده هنوز توان خرید نردبان را نداریم اما بنا داریم با مساعدت مدیران ارشد شهرستان و نماینده شهرستان در مجلس، این نقیصه را برطرف کنیم.
پیش از این نیز یک عضو نظام مهندسی ساختمان و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی تربت حیدریه نسبت به کمبودهای آتش نشانی هشدار داده و گفته بود که علیرغم صدور مجوز ساختمان های تا هفت طبقه در این شهر، تجهیزات آتش نشانی تنها توان مهار آتش تا سه طبقه را دارد.
مهسا رمضان پور افزوده بود که برای تامین حداقل نیازهای سازمان آتش نشانی تربت حیدریه افزون بر 80 میلیارد ریال اعتبار لازم است تا بتوان حوادث احتمالی را تا طبقه هفتم پوشش داد و شهرداری امکان تامین این مبلغ را ندارد.
مدیرعامل آتش نشانی تربت حیدریه با تشریح عملکرد این سازمان گفت: از ابتدای امسال 168 مورد امدادرسانی در این شهر صورت گرفته که بیشترین آن با 75 مورد خاموش کردن آتش بوده است.
کاظمی افزود: رهاسازی از اشیای حلقوی مثل انگشتر 36 مورد، جمع آوری و زنده گیری حیوانات آسیب رسان 32 مورد، امدادرسانی به افراد محبوس شده هفت مورد، واژگونی خودرو 6 مورد، نشت گاز و نجات از آسانسور هر کدام پنج مورد و 2 مورد هم امدادرسانی به تصادفات بوده است.
وی شمار مزاحمت های تلفنی برای این سازمان در سال جاری را 110 مورد عنوان کرد و گفت: آتش نشانی تربت حیدریه 53 نفر نیرو دارد که کمبود آن تا سال 1404، 35 نفر است که باید در یک برنامه 10 ساله این کمبود جبران شود، اما با رایزنی صورت گرفته مجوز استخدام هر 35 نفر را کسب کرده و در حال جذب این نیروها هستیم.
تجهیزات خودروی آتش نشانی تربت حیدریه 9 دستگاه با عمر مفید 40 تا 50 درصد است و این سازمان امدادرسان در قالب سه ایستگاه به شهروندان خدمات ارایه می کند.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.