مسئول اجرای این طرح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از خرید بیش از ده هزار جلد کتاب با کمک خیرین و اهدای آن به مدارس ابتدایی مناطق محروم روستایی و شهری گناباد در اجرای طرح 'خیرات کتاب' خبر داد و گفت: این طرح با شعار 'دانایی حق همه فرزندان این دیار است' از نیمه ماه رمضان برای دومین سال در حال اجراست.
حسین افشاری افزود: در اجرای این طرح طی 2 سال اخیر، 60 مدرسه در مناطق محروم این شهرستان کتاب دریافت نموده اند.
وی اظهار کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با شرکت هزار و 500 دانش آموز علاقه مند که با خرید و مطالعه کتاب های متنوع تاریخی، مذهبی و روانشناسی معرفی شده در این مسابقه شرکت کردند، سبب شد سایر اعضای خانواده آنان نیز به مطالعه بپردازند.
وی گفت: از این تعداد، بیش از 850 نفر در مقطع ابتدایی، 470 نفر در مقطع متوسطه اول و 180 نفر در مقطع متوسطه دوم بودند که به 150 نفر آنان جوایز ورزشی اهدا گردید.
افشاری به خرید بیش از پنج هزار جلد کتاب برای تجهیز کتابخانه های برخی مدارس خاص از محل شهریه دانش آموزان اشاره کرد و افزود: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی کارگاه آموزش 'کتاب یاران' ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اول با همکاری اداره کتابخانه های عمومی کاشمر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش کتابداری در مدارس برگزار شد.
کاشمر دارای 14 کتابخانه مشارکتی و نهادی است.
این شهرستان در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.