علیرضا کلیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با هدف افزایش پوشش روند ثبت نام، کنترل و نظارت بر مراحل ثبت نام در مدارس و شناسایی و برخورد با متخلفان در این ارتباط انجام می شود.
وی با اشاره به آغاز زودهنگام روند ثبت نام مدارس و اطلاع رسانی انجام شده در این زمینه اظهار کرد: هم اکنون ثبت نام در پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه در حال انجام است و در سایر پایه ها بعد از اعلام نتیجه قطعی خرداد ماه، ثبت نام آغاز می شود.
وی با بیان اینکه 142 نفر بر روند ثبت نام در استان نظارت دارند، گفت: از این تعداد 80 نفر کارشناسان ارزیابی عملکرد، 53 نفر راهنمایان آموزش و 9 نفر ناظر ویژه هستند.
کلیدری افزود: همچنین بازدید های دوره ای خاص موضوعی مدارس نیز در کنار بازدیدهای نظارتی انجام می شود که در این راستا براساس تقسیم بندی های لازم بازدید از مدارس هیات امنایی، استعدادهای درخشان، مدارس شاهد، مدارس غیر دولتی و مدارس دولتی بر اساس زمان بندی مشخص انجام می شود.
وی تاکید کرد: در صورت احراز تخلف در زمان ثبت نام تذکر شفاهی، تذکر کتبی، لغو ابلاغ و معرفی به هیات تخلفات از جمله اقداماتی است که انجام می شود.
وی گفت: در مدارس دولتی صرفا دریافت وجه کتاب و بیمه مجاز می باشد و در سایر مدارس دریافت هر گونه وجه باید براساس آئین نامه باشد.
استان خراسان رضوی با یک میلیون و 200 هزار دانش آموز و 12 هزار و 500 مدرسه حدود 9 درصد جمعیت دانش آموز کشور را به خود اختصاص داده است.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.