به گزارش ایرنا، ناصر ابوشریف چهارشنبه شب در آئین مقاومت و وحدت در مشهد،‌عملیاتهای تروریستی در تهران را محکوم کرد و گفت:‌ این اتفاقات در جهت خدمت به صهیونیستها است و هر کس بخواهد ایران را هدف بگیرد در خدمت پروژه صهیونیستی است چرا که اسرائیل اعلام کرده که دشمن شماره یک ایران است.
وی گفت: داعش در هرجا اقدامی کرده است به نفع آمریکایی و صهیونیستها و به ضرر مسلمین بوده و در کشورهایی که آنان حضور داشته اند تلفات اهل سنت بیشتر از شیعیان بوده و چیزی جز ویرانی از خود به جا نگذاشته اند.
نماینده جهاد اسلامی فلسطین گفت:شاه در ایران ادعای شیعه بودن داشت اما بر اساس برنامه صهیونیستها و آمریکایی ها عمل می کرد و در واقع در خدمت صهیونیستها بود و سران برخی کشورهای عربی نیز همینطور هستند..
ابوشریف خاطر نشان کرد: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته بود ما و دولتهای عربی به جز قطر در یک کشتی هستیم و این به وضوح نشان می دهد اینها دولتهای صهیونیستی هستند و نه دولتهای عربی یا سنی .
وی ادامه داد: در روزهای اخیر وزیر خارجه سعودی بر خلاف گذشته با صراحت گفته است که تنها دلیل فشار بر قطر حمایت این کشور از گروه حماس است.
نماینده جهاد اسلامی افزود:حماس علیه چه کسی دشمنی داشته است و آیا حماس فعالیتی علیه آمریکا، اردن و یا کشوردیگری به جز رژیم صهیونیستی داشته است و باید دید چه رابطه ای بین سعودی ها و اسرائیل وجود دارد؟
وی گفت:هدف دشمنان اسلام اخلاف افکنی در میان کشورهای اسلامی است ودیگر بحث دعوای شیعه وسنی مطرح نیست .مگر بین عربستان سعودی و قطر هم دعوای سنی و شیعه است ؟ هدف دشمنان اسلام کاهش توان و قدرت مسلمین است .
ابوشریف خاطر نشان کرد:هر کس در مسیر مقاومت حرکت کند و یا در برابر پروژه های صهیونیستی عمل نماید از بندگان خداست و تفاوتهای ظاهری افراد در این میان بی معناست .
وی همچنین در خصوص پذیرش مرزهای 1967 توسط جنبش حماس گفت: این پذیرش برای کاستن از فشارها بر این گروه انجام شده است و این میثاق بر اساس چارچوب اصولی فلسطین و آرمان آن صورت گرفته و حماس همچنان آماده است برای آزادی فلسطین با صهیونیستها به نبرد بپردازد .
رئیس حوزه علمیه احناف خواف نیز در این مراسم گفت: حادثه تروریستی تهران برای ما یک هشدار است و به ما می گوید ای مسلمانان سنی و شیعه باید وحدت داشته باشید و آن چنان که در حدیث پیامبر(ص) آمده است باید توجه داشت که همه مومنین با هم برادرند.
مولوی حبیب الرحمن مطهری افزود: مومنین مانند یک جسم واحد هستند و همانگونه که ناراحتی یک عضو سایر اعضاء را مریض می کند شیعیان و اهل سنت هم مانند یک جسم بوده و باید نسبت به یکدیگر این گونه باشند .
وی ادامه داد: اگر مومنین و مسلمین به این آیات قرآن و احادث پیامبر(ص) توجه می کردند چرا باید این افراط گری ها رخ می داد؟ کسانی که در عملیات های روز چهارشنبه در تهران شهید شدند همه برادران ما و اهل قرآن و قبله هستند.
وی گفت: اگر وحدت ، اخوت وهمدلی بود همه می توانیم در کنار هم زندگی کنیم و زمانی که یکدیگر را به کفر و شرک منصوب کردیم و رعایت خود را نکردیم ، خداوند متعال نیز رعایت ما را نخواهد کرد.
مدیرکل فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: حضور در این محفل با هدف رسیدن به همدلی و صمیمیت حرکتی بسیار پسندیده و نیکوست که مد نظر و مورد عنایت پیامبر اعظم (ص) است .
حجت‌الاسلام سید محمدعلی حسینی زهانی گفت:این نظام متعلق به همه آحاد ، طبقات ، اصناف و مذاهب در کشور است و اگر در کشور امنیت باشد تمام طبقات در مسیر رشد قرار می گیرند و اگر عدالت در آن جاری شود همه طبقات و اقشار از آن بهره مند خواهند شد .
وی خاطر نشان کرد:این موهبت الهی به آسانی به دست نیامده است و دشمنانی هستند که هدفشان فقط منابع این سرزمین و ریشه کنی نسل این کشور است و شرایط اقتضاء می کند از این فرصت و وجود این نظام مقدس در ایجاد رشد در همه جوانب استفاده کنیم .
این مراسم با حضور مشترک میهمانان شیعه و سنی دراقامه نماز جماعت و صرف افطاری ، به همت گروه حبل الله و به میزبانی فرهنگسرای امت مشهد برگزارشد.
6012/3221خبرنگار: ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.